  • Data: 2010-12-30 13:16:16
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rób ścian z materiałów, które przewodzą zimno czyli z silki, cegły,
    > pustaków cegłopodobnych jak porotherm.

    Jam mam cały dom zbudowany właśnie z Silki 24 + 15 styropianu (U=0,23
    W/(m2K) i nie narzekam. Zaleta Silki to masa akumulacyjna. Wahania
    temperatury są minimalne. Jak się zdarzy że czasami elektrownia wyłączy
    prąd na parę godzin w czasie wichur, to temperatura wewnątrz nie spada
    gwałtownie. Idealny materiał zwłaszcza jak jest kominek w domu, ściany
    przejmują ciepło a potem oddają przez długie godziny.