  • Data: 2010-12-30 15:06:49
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: mowczar <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-30 15:08, Andrzej Lawa pisze:

    > To jest plus, ale i minus.
    >
    > Ja np. nie potrzebuję 20C ja mnie w domu nie ma - więc nie palę w
    > kominku, jak wychodzę, zostawiam tylko minimalne grzanie "podtrzymujące"
    > na drugą taryfę i jak wracam do domu, to mam jakieś +10 przy -15 na
    > zewnątrz. Rozpalam w piecu i szybko robi mi się ciepło.
    >
    > Przy dużej akumulacyjności nie mógłbym dopuścić do ochłodzenia w czasie
    > mojej nieobecności, bo potem długo bym czekał, aż się nagrzeje.

    Zyski z czasoweo obniżenia temeperatury wewnątrz budynku są nieduże. To
    co się zaoszczędziło podczas obniżenia temperatury trzeba oddać podczas
    wygrzewania pomieszczeń do temperatury docelowej (komfortowej).
    Na początku eksploatacji naszego domu tak robiłem, ale potem doszliśmy z
    żonką że oszczędności są pomijalne a uczucie lekkiego "ziąbu" zbyt
    długie. Gdzieś w sieci znalazłem wyliczenia, że czasowe obniżenie temp.
    dawało roczne oszczędności w wysokości 60 zł, ale już nie pomnę o jaką
    kubaturę chodziło.
    Poza tym, jak są małe dzieci w domu to trudno im fundować np. 17 st.
    na parę godzin. :)