  • Data: 2011-01-02 21:51:01
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Moj tyle traci. Przy 0stC moge wylaczyc ogrzewanie na 3 doby i temp
    > spadnie z ~20 do ~17. Teraz utrzymuje stale ok 18stC (1m nad podloga,
    > przy podlodze jest powyzej 20) i to jest dla nas idealna temperatura -

    Pytanie, ile i z jaką mocą musisz grzać, żeby te 3C odzyskać - i to tak,
    żeby potem znowu po wyłączeniu ogrzewania tak samo długo tracił temperaturę.

    > dzis w nocy mialem 20stC i nie moglem zasnac, co mi sie rzadko
    > zdarza :-) Ale - nie ma sensu dyskutowac nad temperaturami, morsem nie
    > jestem jakby co :D Fakt jest tylko taki ze dom mocno akumulacyjny (moj
    > ma wiekszosc scian wewnetrznych z 25cm porothermu, duze betonowe
    > schody w srodku domu) i dobrze ocieplony (20cm styro na scianach,
    > super-dokladnie uzupelniane wszelkie szczeliny przy np. oknach, b.
    > dokladnie opianowane parapety z obu stron okna itp) tyle wlasnie
    > wytrzymuje :)

    Jauć... Pisz od razu, że masz ściany półmetrowej grubości ;->

    Przy takiej grubości to nawet pomijając pojemność cieplną - masz dużo
    większą izolację.

    Swoją szosą w okolicy jak z tego materiału budowali domy, to styropian
    dawali max. 5cm.