  • Data: 2009-04-17 20:43:23
    Temat: Re: Zaczynanie budowy jeszcze raz...
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> szukaj wiadomości tego autora

    Igus' pisze:

    > O ! Dziwne trochę ... a czemu tak ? Z ciekawości pytam ...

    > Ja to zalałatwiałem przez kierbuda.

    Możesz wysłać podpisane przez ciebie + dokumenty od kier. bud. art. 41
    ust. 4 Pb, może przynieść znajomy, albo pełnomocnik jak nie będziesz
    mógł się podpisać pod zawiadomieniem o rozpoczęciu robót. Z reguły
    nadzory mają swoje formularze można też z jakiejś strony pociągnąć -
    pod warunkiem, że nie zawierają błędów ;)

    > Podajesz, tzn za moich czasów tak było i kierbud się musiał wykazać
    > stosownymi kwitami i aktualną przynależnością do izby ...

    art. 41 i 42 Pb

    > Inaczej ... wpis w dzienniku zrobiony przez geodetę musi być po
    > oficjalnym rozpoczęciu prac.

    A nie inaczej - wytyczenie geodezyjne obiektu w terenie jest
    traktowane jako rozpoczęcie budowy art. 41 ust. 1 i 2 Pb

    > Możesz wpisywać wszystko sam, może kierbud, ew prace wymagające innych
    > kierbud'ów wpisują inni kierbudowie :o)

    I wpisze sobie, wykonano deskowanie stropu, zbrojenie, odebrałem,
    betonowanie. A może wytyczono geodezyjnie obiekt i się podpisze? No
    chyba, że będzie kierbudem u siebie (czyt. ma upr. bud.) i jest geodetą.

    > Masz pozwolenie tylko na dom, czy też na coś innego ?
    > Ja przy odbiorze musiałem mieć kierbudów od prądu i od
    > wodociągo-kanalizy osobnych bo i ich uprawnienia były inne niż kierbuda
    > stricte budowlanego.

    art. 42 ust. 4 i to przy rozpoczęciu budowy, albo przed tymi innymi
    robotami bud. powinien zgłosić do nadzoru, ale to rzadkość, np. przy
    mieszkalnym jednorodzinnym

    > Nie wymaga ... "obiekt o pow mniej niz 25m2, na stałe NIE związany z
    > gruntem ...", chyba, że kibelek nieco większy ...

    Zaplecze budowy, możesz nawet 10 postawić, kontener/y też ale przy
    zakończeniu budowy znikają.