    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zadanie z fizyki
    Date: Mon, 01 Jul 2013 16:06:32 +0200

    W dniu 2013-07-01 15:40, m...@g...com pisze:
    > Wcale nie. Uczeń ma możliwość udzielenia kilku odpowiedzi. Każda z
    > poprawnych jeżeli tylko będzie opisywała dany scenariusz z głową.

    I taki sposób nauki jest, jak widać, możliwy.
    Jednak za moich czasów tak postawione zadanie było nie do przyjęcia.
    Na fizyce prawidłowych odpowiedzi *nie może być wiele, bo nie wiadomo
    wtedy co i jak oceniać*.
    Czytam, że ocena to "zaliczone lub nie", co jest kolejnym absurdem.
    Skala ocen powinna jakaś być.
    Nauka ogólnie schodzi na psy niestety.

    Aby sprawdzić czy uczeń myśli należy umiejętnie (jednoznacznie) zadać
    pytanie co wcale nie jest łatwe. Często jest to trudniejsze niż
    udzielenie odpowiedzi ;-)

    Piętrzenie różnych możliwości w odpowiedzi nie świadczy dobrze o uczniu
    ale skoro złe było samo pytanie....
    Jak ktoś kiedyś napisał "Nie pracuje dobrze ten, kto z zamiarem
    wykonania łopaty buduje rakietę".

    Np. na moje pytanie o wykres (to nie był żart) w tym wątku Liściasty
    odpowiedział podobnie, zapewne z przymrużeniem oka ale należało ten
    wykres po prostu narysować ;-)))

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info