  • Data: 2009-07-19 20:58:12
    Temat: Re: Zagęszczanie piasku pod podłogę na gruncie
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Lip, 22:42, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
    [...]
    > Po prostu wyobraziłem sobie drgania jakie generuje zagęszczarka.... i te
    > świeże ścianki z bloczka rozpychane ubijanym piachem.

    I tak moze byc! Ale przy sciance na 1,5m powinienes miec na gorze
    zaprojektowany betonowy wieniec. Wtedy nie bedzie zadnego problemu z
    zageszczeniem bo wieniec "spina" sciany i nie pozwala na ich
    rozjechanie sie :)

    [...]
    > Kombinowałem aby na wszelki wypadek zatopić w spoinie miedzy bloczkami
    > długie prety w celu usztywnienia ścianki fund.....
    > (czy jaj mam obsesję, czy po prostu staram się zrobić cos najlepiej jak się
    > da?)

    Szukaj postow Tornada - pisal o tym przynajmniej ze dwa, trzy razy. To
    BARDZO dobry pomysl. Tylko pamietaj, zeby dac tez druty w rogach -
    takie "L"ki. One beda rodzajem zbrojenia i nie dopuszcza do
    rozjechania sie scianki :) Tak czy siak ja bym wylal wieniec lub
    zageszczal dopiero jak sciany beda obsypane juz z zewnatrz. Widzialem
    fotki i cala dyskusje na forum muratorowym w ciagu ostatnich
    kilkunastu dni i nie wyglada to za wesolo - trzebabylo narozniki
    rozbierac i murowac od nowa. Niby nic wielkiego, koszty tez, ale po co
    sobie sprawiac klopoty i tracic nerwy juz od poczatku budowy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.