    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zagęszczenie/ubicie terenu.
    Date: Sat, 24 Jul 2010 08:18:28 -0700 (PDT)

    Hej,

    Ja Wam powiem, jak to jest bo ja mam na dzialce nadsypane od 10cm do
    blisko 3m :-)) Teren w sumie ok 1000m2. Na dole glownie glina z
    wykopow - czasem wymieszana z jakims zwirem, pospolka, czy co tam sie
    zdarzylo. Trudno bylo wszystko skontrolowac bo bylo tego paredziesiat,
    jak nie juz liczone w setkach - wywrotek.

    Do autora -> zageszczarka bylaby fajna ale IMHO nie jestes w stanie
    takiego terenu zagescic w calosci, jak trzeba. Po pewnym czasie i tak
    porobia Ci sie "gory doliny" (przy 10-40cm to beda dolki ktore
    spokojnie zniwelujesz w jeden dzien grabkami :) Lepiej olac cale to
    zageszczanie i po paru tygodniach, miesiacach (zalezy od pogody - im
    wiecej deszczu tym lepiej) wszystko sobie samo siadzie i bedzie trzeba
    tylko wyrownac grabkami. Mi ogolnie teren siadl dosyc rowno, mimo ze
    jak pisalem nadsypane mam nawet do 3m (!). Ja wszystko zostawilem na
    cala zime i dopiero na wiosne wzialem sie za porzadki. Mam latwiej, bo
    najpierw sobie calosc przekopalem na ~10cm koparka (zamiast
    glebogryzarki czy innego rolniczego narzedzia ;-) potem wysialem
    trawke i wyrownalem grabkami. Zawalilem bo wtedy mialem juz dodac
    piasku ale ja mam dosc gliniasta ziemie - ile sie dalo humusu tyle
    jest ale jest przemieszany z glina. Ale nie jest zle - po ostatnich
    upalach, regularnie podlewana trawa szybko sie zageszcza i w
    niektorych miejscach jest juz zielony dywanik :)

    Co do podjazdow i chodniczkow - w tych miejscach zeby miec spokoj
    powinienes wybrac caly nasyp, dokopac sie do gruntu rodzimego i
    dopiero tu sypac jakims kruszywem i zageszczac. Podjazd zrobiony na
    "zageszczonej" glinie moze sprawiac w przyszlosci problemy z koleinami
    i nierownym osiadaniem.. Bo gliny nie da sie zagescic zadna
    zageszczarka! Wogole niczym sie nie da :)

    Zamiast kruszywa mozesz spodnia warstwe zrobic z np. piasku zuzlowego
    (b. tani material ktory sie swietnie zageszcza).
    pozdr.

    --
    Adam