  • Data: 2009-06-25 15:19:57
    Temat: Re: Zakonczenia membrany na dachu
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:h20169$gt4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wszystko fajnie, tylko gdzies Ci membrana zginela... Chodzi o sposob
    > zakonczenia membrany od stony scian szczytowych.
    > Poza tym grubosc ocieplenia szczytow "od gory" nie jest bezposrednio
    > zalezna od grubosci krokwii, IMHO. Wazne zeby byly ocieplone skutecznie, a
    > przeciez to i tak bedzie zakryte i od zewnatrz i od wewnatrz. Ja planuje
    > zostawic "szpare miedzy sciana a poziomem deskowania na 10 cm styropianu.
    > Tylko co z ta membranom miedzy sciana a deskami...

    Tutaj żadna szczelina nie jest potrzebna i wręcz niewskazana.
    Dojeżdżasz ścianą szczytową na taką wysokość, żeby móc jeszcze na tej
    ścianie zamocować deskę przy pomocy kołków. Dobrze też jest pod tą deską
    uszczelnić szczelinę pianką montażową. Górna powierzchnia tej deski ma się
    zrównać z płaszczyzną krokwii. Do tej deski mocujesz membranę, a następnie
    przybijasz od hóry kontrłatę do której przybijasz deski poszycia dachowego.
    Membranę jak chcesz możesz wypuścić dalej podbijając ją do góry pod deskami.
    Styropian dojdzie Ci do samych desek, a pomiędzy deskami, a styropianem
    możesz wypuścić membranę. Później przykręcasz od spodu listewkę do desek,
    tak żeby docisnąć membranę do styropianu, a jednoczesnie mieć do czego
    mocować podbitkę (o ile planujesz ją robić w tej części dachu.