    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zamknięcie wody na zimę
    Date: Wed, 18 Oct 2023 22:55:18 +0200
    <ugpbi5$1b3at$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ugpccg$5s0$12$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ugpd2t$1b5fj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ugpdmu$5s0$13$Robert_W@news.chmurka.net>
    <ugpf4i$1b8km$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <ugpfkj$5qk$3$Robert_W@news.chmurka.net>

    > Ale to ja to Tobie powiedziałem, że lodowy korek poprzez rozciągnięcie
    > gara zablokował się i umożliwił wypchnięcie dna.

    Nadal bredzisz...ale spróbuję wyjaśnić :D

    BINGO, udało mi się, żebyś doprecyzował swoją brednię :D

    Nie mogłem tego napisać wcześniej, bo byś w ogóle nie doszedł do tego
    miejsca. To co poniżej, dla Ciebie jest nie do ogarnięcia...ale w sumie
    tak to wygląda.

    Teraz skup się, mocno się skup, uwaga:

    Zamarznięta woda w garnku może spowodować odkształcenie dna, a nie
    podniesienie pokrywy lodowej, ze względu na parcie lodu na dno garnka
    oraz na sposób, w jaki woda zamarza.

    Podniesienie pokrywy lodowej nie jest tak powszechne, ponieważ lód ma
    tendencję do unoszenia się na powierzchni wody, a nie do zatapiania się
    pod wodą co jest przyczyną tego, że lód unoszący się na wodzie w garnku
    nie zamyka całkowicie powierzchni.

    Podczas zamarzania woda przechodzi przez proces zmiany stanu skupienia z
    ciekłego do stałego. W miarę jak temperatura wody spada, jej cząsteczki
    zwalniają ruchy i zaczynają tworzyć strukturę krystaliczną, która jest
    charakterystyczna dla lodu. Ta struktura krystaliczna zajmuje więcej
    miejsca niż struktura płynna, co oznacza, że lód ma mniejszą gęstość od
    płynnej wody. To zwiększanie objętości, gdy woda zamienia się w lód,
    wywiera nacisk na okoliczne obiekty.

    Jeśli woda zamarznie w garnku, lód tworzy też warstwę na dnie garnka.
    Ponieważ lód ma tendencję do zwiększania swojej objętości, może wywierać
    silne ciśnienie na dno garnka. Jeśli garnek nie jest wystarczająco
    wytrzymały lub jest wykonany z materiału, który jest względnie łamliwy
    pod wpływem nacisku, może dojść do odkształcenia lub pęknięcia dna
    garnka pod wpływem tego ciśnienia.

    Tak wiem, nie rozumiesz tego w ogóle :) Nie martw się tym. Idź na spacer.

    Nie napisałem tego na początku, żebyś wpadł we własne sidła :D

    No i się udało :D

    > Masz dar, wykorzystaj go. W polityce byś nie zginął.

    Wolę iść na działkę i bawić się z wiatrakiem :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>