    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 11 Oct 2014 15:26:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zapach gazu LPG -- reduktor czy przewód
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 8 października 2014 14:23:28 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Od poprzedniej wymiany butli gazowej minęły jakieś dwa miesiące, przed
    >
    > tygodniem zacząłem czuć gaz najpierw w kuchni, później nawet w
    >
    > przylegającej przez ścianę łazience i na klatce schodowej. Zawór w butli
    >
    > dziwnie "puszczał", bo dopiero za drugim obrotem szedł gaz. Zwaliłem to na
    >
    > ten element, a że butla już była leciutka to poczekałem do wykończenia
    >
    > gazu.
    >

    > Przedwczoraj podmieniłem butle na nową, ale nadal śmierdzi. :( Oczywiście
    >
    > pojechałem po całej instalacji wodą z detergentem -- brak widocznych

> [...]
    Spotkałem się z informacją że jak gazu w butli mało to zapach nawaniacza jest
    bardziej wyczuwalny. Nie chce mi się sprawdzać ale wydaje mi się że butan i propan
    albo nie mają zapachu albo jest to zapach inny niż charakterystyczny dla
    ulatniającego się z rury albo butli gazu. To co czuć przy gazie to zapach nawaniacza.
    Takich perfum dla gazu co je człowiek nosem wyczuje jak ich w powietrzy tyle co nic.
    To trwały smrodek i jak wlazł w ścianę czy płytę to może się okazać że go będzie
    długo czuć. Dla pewności zmienił bym reduktor i przewód. Dwa tygodnie temu kupowałem
    dla kogoś przewód i reduktor. Przewód 4 złote za metr, reduktor chyba 16 złotych
    sztuka.