eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    From: "Szczepan" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Date: Sun, 15 Jun 2014 09:40:32 +0200

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał

    > Zrób sobie kolektor samodzielnie z kaloryfera płytowego czy nawet węża
    > ogrodowego. Umieśc go najniżej jak się da i jak najbliżej boilera. Tak aby
    > była szansa na podawanie grawitacyjne. Automatyka zbędna, ciepło pójdzie
    > tylko do góry.

    Kolektor to moze bym dal rade zrobic dosyc tanio ale najwazniejsze dla mnie
    jest w jaki sposob przekazac cieplo do mojego, istniejacego bojlera
    elektrycznego. Poza tym kolektor ma mi dzialac takze w zimie. W internecie
    podaja ze i zima kolektor daje rade nagrzac wode do 30 st.
    a to mi na codzien wystarcza. Gdy rano chce umyc zeby to 30 st jest juz
    bajka a inaczej musze sie myc w 4 stopniach. Ze wzgledow oszczednosciowych
    bojler wlaczam tylko wtedy kiedy chce sie kapac. W kolektorze musialbym miec
    ciecz do chlodnicy samochodowej i co z tym robic dalej (nie kupujac nowego
    bojlera z wezownica)?
    Ma ktos dobry pomysl?

    Natomiast ogniwo fotowoltaniczne dziala podobnie i zima i latem, byle byloby
    widno. Co prawda daje malo pradu ale w ciagu calego dnia i te 80 litrow
    podgrzewalo by mi stale, moze nawet do 40 st. Tak jak juz pisalem,
    temperatura 30 st juz by mnie zadowalala. Przed kapiela oczywiscie wlaczal
    bym nadal grzalke elektryczna. Co najwazniejsze odpada mi koszt nowego
    bojrea z wezownica.

    --
    Szczepan