  • Data: 2010-01-09 18:26:12
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:hiaatn$igu$1@news.interia.pl...

    >To prawda, ze stosowanie ich moze byc malo zasadne, dzis malo zasadne.
    Własnie. też na to czekam tak jak czekałem na tanie płaskie. Jak stanieją to
    może dokupię jeden może dwa i dołożę.

    > Nie 6500 a 6000 rok temu. Ceny zestawow byly jednak nieco inne.
    > To, ze teraz znajdziesz porownywalne to nie znaczy, ze wtedy tez tak bylo.
    > Dedietricha z plaskimi proponowano mi za cos ok. 20 000, wiec wybor byl
    > raczej oczywisty.

    No rzeczywiście z cenami się porobiło. w 2007r gdy kupowałem mój zestaw
    kolektory płaciłem po 1100zł.
    Teraz są po 1300. Zbiornik 300l Austria-Email z dwoma wężownicami kosztował
    mnie 1800. A sterownik TDC3 kilka stówek.
    Zestaw z trzema kolektorami płaskimi na allegro był dostęny wtedy za 6500zł
    więc tyle co twój.
    Wszystko kupowałem osobno i wyniosło mnie z dodatkami które normalnie w
    zestawie nie występują niecałe 8tys. Sporo mniej jak bym chciał kupić
    dzisiaj. To za sprawą taniego wtedy dolara.
    Prózniowe natomiast pomimo wyższej ceny dolara są dzisiaj tańsze niż wtedy
    bo produkcji staniała i chinczyk zaczął produkować.

    > Za rok okaze sie, ze jest jeszcze taniej i nadal bedziemy to walkowac?
    Kto wie, może za rok kupię sobie tanio do kompletu jakiś 30rurowy o wysokim
    uzysku.

    > Wybacz na allegro nie kupuje takich rzeczy, ale niech bedzie.
    > Sytuacja z dzis, w firmie gdzie kupilem swoj solar, zestaw Hewalex
    > kolektory plaskie cena 9500.

    A co to kradzione są na allegro? Tam są oferyt sklepów które znajdziesz
    także u siebie na mieście i ceny takie jakie wynegocjujesz w większości
    sklepów. Ja też nie kupuję na allegro takich rzeczy ale to z innego powodu.
    Kupując na miejscu wziąłem od razu na WZtkę karton kształtek, kilka rur
    otuliny, jeszcze narzędzia pożyczałem od nich. Po wykonaniu resztę
    niewykorzystanego materiału oddałem i dostałem fakturę na to co zużyłem. Tak
    samo robiłem z CO też u nich i wszystko na WZ.
    Płaski kosztuje 9500 bo coś jednak z niego zrobisz. Nie to co próżniowy
    który na dachu siedzi tylko dla szpanu.
    Mam kontakty z kilkoma sprzedawcami i wykonawcami. Jeden z nich opowiadał mi
    że wymieniał jakiemuś klientowi próżniowe. Miał dwa i nigdy nie udało się
    wyjść ponad 60stC w zbiorniku. Odsprzedał je komuś w cenie dwóch płaskich.
    Okazało się że na płaskich spokojnie osiąga temperatury 70-80stC. W zimie
    twierdzi że różnica jest tak niewielka że naprawdę nie ma za czym tęsknić.

    Marek

    > Cos takiego jak tu:
    > http://www.allegro.pl/item879818926_zestaw_solarny_h
    ewalex_3_tlp_kompakt_300h.html