  • Data: 2010-01-09 16:56:12
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi9q46$1hgq$1@news2.ipartners.pl...

    > To był akurat typowy sponsorowany test przez jednego z producentów.
    > Znalazłem tam kilka bzdur i nawet chyba je opisałem.

    To nie byl sponsorowany artykul, tylko test w jakims polskim instytucie. Nie
    bede tego szukal drugi raz.

    > Jednym totalnym kłamstwem był przykład że kolektor prózniowy grzeje w
    > pochmurny dzień a płaski nie działa? Ciekawe.

    Moze to nie byl moj link. Pamietam tylko roznice na plus prozniowego w
    rocznym zysku tylko dzieki okresowi zimowemu. O chmurach nie pamietam.

    > W testach SPF nie przeszkadza ? A oglądałes i analizowałes charakterystyki
    > temperaturowe widziałeś jakie są uzyskane wartości mocy dla poszczególnych
    > kolektorów?
    > Proszę bardzo, wyciągnij mi jeden z przeciętnych kolektorów który tam jest
    > (na te lepsze nie licz bo ceny są z kosmosu) i opisz co i jak i jak się to
    > ma do stosunku cena-uzysk mocy- zwrot inwestycji.

    Pewnie masz racje, ze przecietne. Kierunek wydaje mi sie jest sluszny i
    oceniam sama koncepcje. Przy okazji, slyszalem dzis w firmie hydraulicznej
    sprzedajacej polskie zestawy, ze producentow rur prozniowych na swiecie jest
    tylko kilku, podobnie jak odlewni zeliwnych korpusow do kotlow, w europie
    zdaje sie tylko trzy, w tym jedna w Polsce. Moze nie ma to wiele wspolnego
    ze sprawnoscia kolektora, ale nie ma sie co oburzac na standardowe rozmiary
    rur przyjmujac, ze jak srednica 54 to napewno chinski shit.
    A co do wyciagania kolektorow z testow, mam najwyrazniej nieco inne
    podejscie do dyskusji, bo traktuje ja luzno i nie bede sie tu spinal.
    Ogolnie przyznalem Ci racje, ale uogolniac nie lubie. Dla Ciebie idea jest
    gorsza, bo malo jest prozniowych o lepszych parametrach i do tego sa
    drozsze. Ja uwazam, ze to dwie rozne rzeczy. Z jednej strony mamy lepsze
    kolektory prozniowe od plaskich z drugiej ich cena. To prawda, ze stosowanie
    ich moze byc malo zasadne, dzis malo zasadne.

    > Jakie 3500? mniej? Wydałes bodaj 6500zł i masz kolektor 24rurowy. Zestaw
    > twój pozwala na uzyskanie 1057kWh rok

    Nie 6500 a 6000 rok temu. Ceny zestawow byly jednak nieco inne. To, ze teraz
    znajdziesz porownywalne to nie znaczy, ze wtedy tez tak bylo. Dedietricha z
    plaskimi proponowano mi za cos ok. 20 000, wiec wybor byl raczej oczywisty.
    Za rok okaze sie, ze jest jeszcze taniej i nadal bedziemy to walkowac?

    > Gdybym chciał kupić zestaw składający się z dwóch kolektorów płaskich
    > umożliwiający roczny uzysk 1872kWh to wydałby na niego około 7000zł (cena
    > z allegro). Uzysk roczny niemal dwa razy wyższy a zestaw droższy o 500zł.
    > Za 5500 kupiłbym zestaw z jednym kolektorem
    > i miałbym 946kWh rocznie więc około 100kWh mniej niż z prózniowym

    Wybacz na allegro nie kupuje takich rzeczy, ale niech bedzie.
    Sytuacja z dzis, w firmie gdzie kupilem swoj solar, zestaw Hewalex kolektory
    plaskie cena 9500.

    Cos takiego jak tu:
    http://www.allegro.pl/item879818926_zestaw_solarny_h
    ewalex_3_tlp_kompakt_300h.html

    i nie jest to 7000. Za 7000 to moze i zestaw, ale nie 300L

    Dla mnie to roznica wg. ceny sklepowej 3500zl. Za tyle moge dzis dokupic
    trzy plaskie panele tez Hewalex i miec lacznie cztery kolektory w tej samej
    cenie a nie trzy. Nic na dzis nie stracilem, a jedynie zyskalem. Mam wybor,
    jezeli uzysk z tego okaze sie zbyt maly to i tak jestem do przodu dokupujac
    jeden lub dwa dodatkowo.
    A przy okazji, wiedziales, ze Ulrich zalozyl sprawe Hewalex'owi, za uzycie
    zanizonych danych kolektorow Ulricha do wlasnych publikowanych opracowan
    porownawczych??

    > Nie chce mi się więcej dyskutować. Mam nadzieję że wystarczy to aby
    > kolejne osoby nie dały się nabrać na wynalazek próżniowy który tak
    > naprawdę nie pasuje do naszej strefy klimatycznej.

    Wszystko pasuje, kwestia ceny. Z kupionym zestawem sie nie umiera. Jak ktos
    sugeruje sie wylacznie panelami nie zwracajac uwagi na kotlownie to jego
    rzecz jasna wybor, ale latwiej i taniej jest zmienic cos na dachu niz w
    samej kotlowni. Zestaw ktory ja mam jesli chodzi o podzespoly jest naprawde
    na wysokim poziomie. Zadnych oszczednosci, choc napewno znalazlo by sie
    bardziej rozbudowane sterowniki, zestawy pompowe z milionem termometrow,
    tylko po co mi to?? Dolozyc kolektor zawsze mozna, a wymienic zasobnik tak
    tanio juz nie bedzie. Dodatkowy panel daje dodatkowy zysk, wymiana zasobnika
    daje czysta strate.

    > W tej chwili na moim kolektorze jest 17stC, sterownik pokazuje około
    > 600W. A podobno w pochmurny dzień płaskie nie działają :)

    Na moim jest -1,8C, a podobno w mrozny dzien prozniowe sa lepsze. :-))
    Nadal nie odsniezony niestety.

    Pozdro.. TK