  • Data: 2012-03-02 07:20:12
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Temp spalin ma być utrzymywana między 110 a ok 180 stC w czopuchu. Do
    > regulacji tej temp mamy do dyspozycji głównie siłę nadmuchu - temp wody
    > na kotle ma mniejsze znaczenie. Zależność jest taka, że zwiększenie
    > nadmuchu powoduje wzrost temp spalin, zwiększenie temp zadanej w
    > mniejszym stopniu.

    U mnie temperatura w rurze spalinowej (mam wylot spalin pionowy) (w rurze spalinowej
    zamontowany termometr do 300 stopni) waha się pomiędzy 80-220stopni , ale bardzo
    często mój piec wchodzi w stan podtrzymania (wyłączony wentylator) i wówczas
    temperatura spalin spada nawet do 40-50 stopni ...
    Dopiero jak włączy się wentylator i to mocniej temp. się widocznie zwiększa ...

    Mam też zamontowany czujnik temp na powrocie , ale nie jestem pewien czy jest
    dokładny , bo jest on opaskowy ...
    Ale temp. powrotu jest o około 10-20stopni niższa niż temp na piecu ...

    Piec mam prawidłowo podłączony , mam zawór czterodrożny , ale nie ma szans aby temp.
    na piecu a temp. powrotu była identyczna ani też zblizona.
    Po prostu po wyjściu ciepłej wody z pieca jest ona mieszana z zimną , dodatkowo część
    ciepła jest przekazywana na podłogówkę.
    Nie ma więc szansy nawet jakby piec chodził na 60 stopni , podłogówka brała 30-35
    stopni aby woda powrotna była 60 stopni , bo następuje wychłodzenie wody ...

    Zawór czterodrożny po prostu trochę zwiększa temperature powrotu i dzięki temu trochę
    zwiększa żywotność pieca , ale cudów nie oczekujmy ...