eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 23 Jul 2013 03:13:37 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może
    pracować też po ciepłej stronie
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 09:24:13 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:

    > Zawór bezpieczeństwa do bojlera montuje się na wejściu bo jest to jednocześnie
    zawór przeciwzwrotny - zapobiega cofaniu wody z bojlera do wodociągu i jego skażeniu
    tym co może być w bojlerze i co może żyć w bojlerze.

    > W przypadku zadziałania w pierwszej kolejności wyrzuci chłodniejszą wodę z dołu
    zasobnika - mniejsze ryzyko poparzenia.

    > Montaż dodatkowego zaworu po stronie ciepłej to proszenie się o kłopoty - po jaką
    cholerę kolejny punkt potencjalnego wycieku. Ten zawór który pokazałeś na zdjęciu
    jest raczej do zimnej wody. Do ciepłej będzie miał czerwone pokrętło. Takie zawory
    stosuje się do zabezpieczania układów CO i w przypadku domów jednorodzinnych i
    ogrzewań etażowych są to zazwyczaj zawory na 3 bary. Do zabezpieczania bojlerów CWU
    stosuje się zawory 6-7 barów, choć w wielu przypadkach ze względu na znaczne wzrosty
    ciśnienia wody nocą trzeba dokładać jeszcze naczynia przeponowe które je kompensują.

    > Jackare
    >
    > Bytom

    Idź do marketu i popatrz na zawory w jakie są wyposażone bojlery. To nie są zawory
    jednokierunkowe zintegrowane z zaworem bezpieczeństwa. Ona mają coś w rodzaju grzybka
    zapobiegającego cofaniu się wody do sieci. Ale z założenia grzybek albo jest
    nieszczelny albo ma tak dobraną sprężynę że przy niewielkiej różnicy ciśnień
    przepuszcza wodę z bojlera do sieci. Z naczyniem przeponowym zgoda pod warunkiem że
    instalacja jest wyposażona reduktor i zawór jednokierunkowy. Jeśli nie ma reduktora
    to żaden zbiornik mający przejąć nadwyżkę ciśnienia jest za mały żeby pomieścić wodę
    jaka jest sieci.