eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
  • Data: 2013-07-26 15:53:56
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 08:11:57 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik "Andrzej S." <a...@g...com> napisał w
    >
    > wiadomości news:kssu29$m5u$1@news.task.gda.pl...

    > Chyba nie zrozumiałeś, ze piszemy o dwóch różnych sprawqach.
    >
    > Oczywiście, że lekkie cofanie może występować, wystarczy, że pod grzybka
    >
    > dostanie się paprok, ale to cofanie nie jest naturalną funkcją tego
    >
    > zaworu tak jak pisze Kogutek. On twierdzi, że są w grzybkach robione
    >
    > dziurki czy też tak dobierane sprężynki, aby zaworek mógł przepuszczać,
    >
    > a woda mogła się cofać.

    > Ile takich zaworów miałeś w rękach?
    >
    > Ile wymieniałeś?

    Sprowadzasz dyskusję do poziomu w którym jesteś fachowcem bo wymieniłeś dużo zaworów
    bezpieczeństwa w bojlerach. Z przyczyn oczywistych jest to bzdura. Przy dużej ilości
    zaworów to wprawy mogłeś nabrać a nie wiedzy. Raz zamontowany zawór jest przykręcony
    do bojlera do jego śmierci. Nie ma potrzeby wymieniania go nawet jak by się popsuł.
    Zwłaszcza że tam nie ma się co popsuć. Dostałeś pracę domową żeby znaleźć w necie
    dokumentację zaworu do bojlera. Mnie się udało bez większego problemu. Miałeś napisać
    przy jakiej różnicy ciśnień pomiędzy zbiornikiem a siecią ten zawór się zamyka. Tak
    dobrze widzisz i czytasz. Ten zawór jest normalnie otwarty i zamyka się dopiero wtedy
    kiedy wystąpi różnica ciśnień że w baniaku jest większe niż w sieci. Jak znajdziesz w
    dokumentacji jaka jest ta różnica ciśnień to pomyśl, wiem że to dla Ciebie może być
    trudne i bolesne ale się postaraj, czy w przypadku grzania wody i rozszerzania się
    wody w bojlerze przy otwartym zaworze taka różnica ciśnień może powstać. Różnica
    pomiędzy współczesnymi zaworami a zaworami z dziurką polegała na tym że współczesny
    jest cały czas otwarty a starego typu cały czas był zamknięty. Otwierał go spadek
    ciśnienia w bojlerze przy poborze wody. I dziurka była potrzebna żeby woda mogła
    cofnąć się do sieci.