  • Data: 2012-03-08 15:58:37
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:jj9ol0$24l$1@inews.gazeta.pl...

    > Kilka lat dom niezamieszkały, nikt go nie chciał kupić dlaczego ?

    Bo nie był wcześniej na sprzedaż.

    > utrzymywanie tego wszystkiego. Bogaty być musisz.

    Wręcz przeciwnie. Jestem zbyt biedny, żeby sobie pozwolić na trzymanie kasy
    w skarpecie czy też utrzymywanie panów prezesów banków.
    Ty zapewne wolisz trzymać pieniądze w banku na lokatach, których
    oprocentowanie nawet nie jest w stanie pokrywać stopy inflacji? :)

> [...]

    > A co do automatyki, to robisz z tego takie wow jakby nie wiadomo co.
    > Akurat mam z tym dużą styczność i systemy za kilkaset zł z prostymi
    > funkcjami wcale nie są gorsze od tych za kilkadziesiąt tysiaków, realizują
    > tylko trochę inne funkcje, a nie mają milionów zbędnych bajerów. Jeśli
    > będę musiał zasterować przekaźnikiem od rolety nie muszę brać wypaśnego
    > crestrona, czy cue którym będę zarządzał z Dubaju, tylko zobaczę czy w
    > Elmesie nie ma czegoś podobnego. I tyle cała reszta to bełkot
    > marketingowy, na który dajesz się nabierać, a co najgorsze chyba też

    Kto Ci powiedział, że ten system kosztował kilkadziesiąt tysięcy?
    Ja tylko twierdzę, że wykonanie systemu jaki chce autor wątku za 1500zł jest
    mało realne.
    Choć nie liczyłem dokłądnie to akurat koszt mojego systemu raczej nie
    przekraczał 5 tys. zł. (koszty materiałowe). Ale na litość ... nie
    opowiadajcie, że jesteście w stanie taki zmontować za 1500zł czy kilkaset
    złotych, bo to nie jest prawda. Zajmuję się automatyką i tego typu
    systemami. Wiem ile co kosztuje i wiem też co jest potrzebne do uruchomienia
    takiego systemu. Wielu tu na grupie pisze o jakimś module pseudo-sterownika
    za kilkaset zł, ale to jest dopiero początek wydatków pieniężnych na taki
    system, aby ten sterownik nie był tylko i wyłącznie kolejnym, zbytecznym
    przedmiotem w szufladzie biurka.