eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŻe podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie... › Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 28 Jul 2018 06:50:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sam jestes to mniej chyba ze jestes blondynka co pokoj tapetowala. Z dwa miesiace
    nie pieke chleba tylko bulki. Z nimi wiecej pierdolenstwa bo trzeba z maszynki wyjac
    ciasto i podzielic na bulki. Niedawno pisalem jak chleb z kosztami wychodzi to teraz
    ile bulka. Dawie maki. Pol kilograma pszennej po 1,18 to 60 groszy. 10 deko zytniej
    40 groszy. Mleka cwierc litra 50 groszy. Dwie lyzki oleju, dwie lyzeczki cukru,
    niecala lyzeczka soli, cwierc lyzeczki drozdzy. Nie wiem ile moga kosztowac ale
    zakladam ze nic bo nie bede sie pierdolil z przeliczaniem kilograma cukru po 1,99 na
    lyzeczki. Jeszcze troche wody z kranu potrzeba. Wychodzi z tego 16 bulek po dziesiec
    groszy za bulke. Takie bulku w markecie sa po 35 groszy. Pieczenie w wersji drozszej
    czyli 6 sztuk w malym piekarniku elektrycznym 10 groszy. Wyjdzie troche ponad grosz
    za bulke. Jak pieke od razu 16 sztuk to troche mniej na bulke wyjdzie. Prad do
    maszynki zeby zrobila cista njech sobie kazdy policzy jak mu sie chce. Silnik 35W
    pracuje ok 20 minut. 23 grosze oszczednosci na bulcex6x365= 500 i inaczej nie chce
    wyjsc. Wychodzi ze mam do dyspozycji 15 deko pieczywa dziennie, o 10 deko mniej niz
    mieli w oblezonym Stalingradzie. Jak sa dorastajace dzieci to ilosc potrzebnego
    pieczywa drastycznie rosnie. Wiem bo mam dzieci. Przy dwojce dorastajacych dzieci co
    nie siedza po 10 godzin dziennie ze smartfonem w rekach zaoszczedzenie rocznie 1500
    zlotych moze byc zanizone. I tyle w temacie. Kalkulacja byla dla zwyklej bulki typu
    kajzera. Przy bulkach full wypas z ziarnami wyjdzie jeszcze wieksza oszczednosc bo sa
    w sklepie dwa razy drozsze a ziarenka jesli kupowac na wage albo w opakowaniach po
    dwa kilo sa czasami kilka razy tansze od takich w opakowaniach po 5 deko. Cirka
    jebalt kilogram ziaren slonecznika na wage kosztuje z cztery zlote. Nie wiem ile
    kosztuja cztery lyzki takich ziaren ale na bank nie kosztuja 40 groszy czyli tyle o
    ile u mnie w piekarni sa drozsze bulki z ziarnami.