  • Data: 2017-11-17 12:36:22
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.11.2017 19:19, Bob Budowniczy wrote:
    > Pleśń w cieple jeszcze lepiej rośnie niż w zimnie a wilgoć masz w
    > powietrzu, najwiecej w tym zasysanym do reku:)

    Pleśń nie ma prawa się zalęgnąć. W mojej 6-letniej instalacji nie ma.
    Jest za to kurz, który ziera się sukcesywnie i po ok. 10 latach
    zamierzam przeczyścić swoją instalację.
    Z tym, że ja mam całą zrobioną ze sztywnych kanałów.

    > Jak byś w domu nie maił żadnej wentylacji, to mimo nieszczelnosci byś
    > się udusił, jak prądu zabraknie, to w takim budynku wentylacji nie bedzie.

    Czasem zapominam po wymianie filtrów włączyć reku i dopiero na drugi
    dzień czuję w domu lekki zaduch. Prądu nigdy jeszcze (odpukać) nie
    zabrakło na więcej niż kilka godzin a jak widać po ok dobie bez
    wentylacji daje się normalnie egzystować. Gdyby prądu dalej nie było to
    można otworzyć kilka okien na oścież na kilkanaście sekund i problem z
    głowy na następną dobę bez prądu ale to scenariusz z dupy, że tak się
    wyrażę.

    > Plastikowy toksyczny szajs może jest i tani, ale nierdzewkam jest bardzo
    > droga, otuliny do tych rur też są drogie a reku to jest megadrogi i
    > jeszcze cały czas prąd pochłania, no i o filtach zapomniałem, serwis
    > czyszczący też za darmo nie bedzie, tylko nie mogę sobie wyobrazić czym
    > i jak te plastikowe karbopwane rury wyczyścić?

    WM to komfort, za który płacisz ekstra. Jednak zakładana na etapie
    budowy domu praktycznie nie stanowi ekstra kosztu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info