  • Data: 2017-11-17 21:54:16
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Trzeba było darować sobie moc pompy, ale skoro już podałeś to trzeba
    > dopowiedzieć że taką wydajność ma na wyjściu z pompy, a woda zanim
    > wyjdzie ze studni to musi zostać uniesiony słup wody o wysokości
    > równej głębokości zanurzonej pompy.

    Nie "głębokości zanurzonej pompy", a odległości od lustra wody.
    No chyba że ja się nie znam na fizyce.

    > A i wtedy będziesz miał 1atm na wyjściu, czyli sik z węża. Ale
    > rozpatrujmy dalej...

    Nie słysałem by ktoś na to narzekał.

    > W Łódzkiem 3,5zł za m3.

    Tym bardziej wypada życzyć stopy wody pod kliem w tej Łodzi.

    > Ale bądźmy szczerzy, robisz badanie chociaż raz na rok czy tak
    > stwierdzasz po odczytaniu koloru i zapachu przez własne oko i nos? :-)

    Robiłem badania. Co roku nie wiedzę potrzeby. Lokalny wodociąg
    czerpie wodę ze studni na sąsiedniej ulicy, o tej samej głębokości.
    Co by było, gdyby im coś nietenteges wyszło w badaniach?

    > 3000zł/40mb = 75zł/mb, zakładając że sam kopiesz to nadal nie widzę jak
    > wykombinowałeś takie tanie rury osłonowe. Kopałeś kiedyś studnie? Czy
    > wyobrażasz ją sobie jako "dziurę" w ziemi machniętą szpadlami i wrzuconą
    > do środka pompę zanurzeniową za 400zł? Spróbuj taką uzyskać słup wody
    > choćby 20m :-D

    Czy kopałem? A broń Boże! Sąsiad ma firme od tego. Jest dość drogi
    (120 zł/m), poleciłem go znajomemu -- był fachowością zachwycony.
    To pół dnia roboty. Jak kto chce przyoszczędzić, to ceny zaczynają
    się od 60 zł. A może mniej. Zresztą tu są tacy, którym wiercono
    studnie po dwieście metrów.

    --
    Jarek