  • Data: 2017-11-29 11:32:25
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > Ot to
    > Ja za wodę i ścieki miesięcznie płacę ok 70-100zł
    > Sama woda w tym to 25-30zł
    > Ciekawe po ilu latach by mi się własna studnia zwróciła gdybym
    > zdecydował się ją zrobić

    A ile kosztowało podłączenie do wodociągu? Za przyłącze kanalizacyjne
    dałem chyba coś koło czterech tysięcy. Nie wcinka, tylko na etapie
    budowy całości, więc jak mniemam najtaniej. Podejrzewam, że z wodą
    jest cenowo podobnie. Studnia to podobna wartość inwestycji -- dostęp
    do własnej, jak i publicznej wody kosztuje z grubsza "dobre kilka tysięcy".
    Zatem bez sensu jest rozpatrywanie tego w kategorii "kiedy się zwróci".

    Ale niepodważalnym faktem jest to, że pompowanie jest bardziej niż rząd
    wielkości tańsze od wodociągu. Oraz że gdy woda lokalna jest lepsza od
    wodociągowej, wtedy tym bardziej warto skorzystać. Z tym że o tym już
    było na samym początku, szkoda powtarzać.

    --
    Jarek