  • Data: 2011-08-28 14:44:57
    Temat: Re: Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Aug 2011 23:54:02 +0200, kogutek napisał(a):
    > Jak nie mam pojęcia a Ty jesteś ekspertem to uczciwie napisz czy postawił byś
    > łóżeczko swojego dziecka, noworodka w odległości powiedzmy 30cm od pracującej
    > kuchenki indukcyjnej. Za komuny w fabryce w której pracowałem był wydział

    Nie postawiłbym noworodka również koło działającego czajnika elektrycznego,
    telewizora, routera wifi czy grzejnika elektrycznego. I tak, koło kuchenki
    oporowej też nie.

    > wiesz że jest nie szkodliwa. To po co rżniesz eksperta? To że grzanie oporowe
    > jest nieszkodliwe wiadomo na pewno. Ten sposób grzania ma pewno ponad 100 lat i
    > nikomu nie zaszkodził.

    O, jakie odkrywcze dane! Jak rozumiem dysponujesz danymi zestawiającymi
    setki par bliźniaków jednojajowych, prowadzących taki sam tryb życia - z czego
    jeden przez 100 lat używa kuchenki gazowej a drugi elektrycznej oporowej?

    > Przy kuchence indukcyjnej jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo. Tak jak wszystko
    > może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator Marek Dyjor co się zna na wszystkim.

    A do oporowych przychodzi ekspert kogutek? :)

    > Jest szansa że zreperuje, wymieni jakiś moduł na podobny. Oczywiście żadnego
    > sprawdzenia z wyjątkiem czy grzeje wodę nie zrobi.

    A kogutek też coś tam naprawi, ale bez żadnego sprawdzania czy przypadkiem
    na garnki nie idzie czasami przebicie 220V.

    > Bo o tym nie ma zielonego pojęcia. I jest sobie niby sprawna kuchenka,
    > ale czy sieje dookoła polem nie wiadomo.

    Sprawdzałem licznikiem EM. Owszem, kuchenka indukcyjna sieje - jak
    praktycznie każde urządzenie elektroniczne, choć bez porównania słabiej niż
    taka komórka. Tyle, że żeby to promieniowanie było zauważalne, musiałbym
    wisieć 10cm nad kuchenką - dalej pole tak słabnie że niewiele się różni od
    promieniowania tła. Gdzie to porównać z komórką, którą trzymasz przy uchu?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944