    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Date: Sun, 29 Apr 2012 13:19:52 +0200

    Dnia 29-04-2012 o 07:36:00 robertr <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > komputer, telewizory. ładowarki.
    > Nawet małe radyjko z wyłącznikiem coś ciągnie po wyłączeniu (Sony) -
    > kiedyś je naprawiałem i ze zgrozą zauważyłem, że wyłącznik nie odcina
    > 230 V a tnie gdzieś po stronie niskonapięciowej - zgroza. Wychodzi na
    > to że miesięczny koszt pozostawiania tych urządzeń w kontakcie to
    > ponad 50 PLN miesięcznie. Z googlowania wychodzi mi że i tak bywają
    > bardziej wydajne sprzęty - nawet 30 W. Inwestycja w listwę z
    > wyłącznikiem powinna zwracać się maksymalnie w 2- 3 miesiące, nie
    > sądzę by wyłączanie miało jakiś zły wpływ na trwałość.
    Niestety normalne, coraz więcej sprzętów jest tylko częściowo wyłączana,
    nadal mają jakieś podtrzymania, zegary, sterowania które potrzebują parę
    wat
    mocy i tak ziarko do ziarka się zbiera. Ale są juz produkowane nowe sprzęty
    monitory telewizory które w standby biorą 0,5-2W, i na takie warto zwracać
    uwagę.

    > PS
    > Ktoś mi mówił czemu tak jest - podobno ze względów bezpieczeństwa musi
    > być układ szybkiego rozładowania 230 V. - jak się wyjmie wtyczkę to
    > napięcie musi szybko z niej zanikać, aby wykluczyć jakieś (chyba
    > drobne) porażenie po dotknięciu wtyczki.
    Ten ktoś coś słyszał że w którymś kościele dzwoni ale nie do końca
    dobrze, owszem są takie układy typu opornik 200-300Kom na zasilaniu ale on
    bierze 0,1W a nie 5-10 czy 15W. Tam po prostu jest nadal zasilana
    elektronika
    która bierze dość sporo mocy, i dlatego jest >0,1W niż wynikałoby z
    działania opornika
    rozładowywującego.

    --
    Pozdr