  • Data: 2012-05-04 01:51:09
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    bhk <bogdan.kot@usun_to.onet.eu> napisał(a):

    > Ja za prąd płacę ok. 200 zł co 2 miesiące. A z urządzeń stale podłączonych
    > do prądu
    > naliczyłem:
    > 2 telewizory, 3 wierze, amplituner, subwoofer, nagrywarka dvd, tuner tv,
    > zmywarka,
    > pralka, PSP, laptop. Jak by to było 50 zeta miesięcznie to bym mógł o połowę
    > obniżyć
    > rachunek.
    > Dobre, ale coś grubymi nićmi. Ja bym obstawiał może z 5 zeta.
    >
    > BHK

    To może być tak do pięciu zyli miesięcznie. Myk polega na tym że to daje 60
    zyli rocznie. Czyli teoretycznie warto oszczędzać. Dał Ci ktoś 6 dych bo miał
    taki kaprys. Mnie nikt nie dał. Praktycznie wygląda to tak że jak by wszyscy
    odbiorcy indywidualni zaoszczędzili 5 złotych miesięcznie. To w następnym roku
    prąd by zdrożał o tyle co by miał zdrożeć, bo największym odbiorcom prądu są
    kopalnie a te podniosły ceny węgla. Jak by Niemcy mieli taką propagandę to do
    tej pory by nie wiedzieli że przegrali wojnę. I zdrożał by jeszcze dla
    odbiorców indywidualnych o te zaoszczędzone 5 złotych miesięcznie. Żeby
    oszczędzać nie w idei oszczędznia, bo takie mi koło wentla lata. A w idei żeby
    zostało parę monet w kieszeni potrzebne są inne metody. Mało popularne. Szkoda
    że zostały tylko drogie metody oszczędzania kupowanej energii. Dobre izolacje,
    pompy ciepła, solary.