    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 29 Oct 2015 00:55:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 08:00:51 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

    > Nie wiem dokładnie co tam siedzi w kotle. W lecie pracuje na pierwszym
    > biegu, bo wymienia tylko wodę ze zbiornikiem CWU i włącza się na czas
    > grzania zbiornika. W zimie chodzi na drugim lub na trzecim. Na drugim mam
    > zbyt małe przepływy na piętrze i muszę kryzować cały dolny rozdzielacz, aby
    > wyrównać. Ogólnie zamierzam dodać jeszcze jakieś wilo za kotłem (chyba
    > właśnie za zaleca producent) i podpiąć pod kocioł, bo ma wyprowadzenia na
    > sterowanie dodatkową pompą. Mam trochę ponad 1 km rurek do opędzenia.

    Dlugosc rurek nie ma az takiego znaczenia - u mnie jest 2km rurek na powierzchni
    360m2. Fakt, ze np. garaze mam powylaczane, wiec zostaje ok 300m2. Bardziej
    licza sie opory hydrauliczne. Czy petle sa mniej wiecej wyrownane hydraulicznie.
    Jaka masz najdluzsza petle? To ma bardzo duze znaczenie. U mnie najdluzsza petla
    ma ok 80m. Ile masz petli na kazdym pietrze i na jakiej powierzchni?
    Ja mam na parterze (140m2) 12 petli, na poddaszu (80m2) 5 petli i w piwnicy
    (140m2) 8 petli. Kolejna sprawa - jakie srednice rurek od glownego
    rozdzielacza przy piecu, do rozdzielaczy na poszczegolnych poziomach? U mnie
    wyszlo parter PP32, pietro PP25, piwnica PP20. Wszystkie rozdzielacze maja
    pootwierane maksymalnie rotametry, czyli przeplyw nie jest tlumiony (to tez
    zapewnia niskie opory wiec pompa moze chodzic na nizszym biegu). Program
    Audytor CO wszystko wyliczyl (rozstawy i dlugosci rurek w pomieszczeniach plus
    srednice rur "dolotowych") i dziala fantastiko zuzywajac te 25W na I biegu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.