    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zwykła płyta katonowo-gipsowa w łazience.
    Date: Sun, 02 Dec 2012 00:29:29 +0100

    W dniu 2012-12-01 20:07, marsel pisze:
    > Muszę w łazience zrobić sufit podwieszany z płyt gipsowych.
    > Zostały mi ze 3-4 całe zwykłe płyty z innych prac, akurat by starczyło.
    > Szkoda mi to wywalić, nikt ze znajomych nie chce tego nawet za darmo,
    > sklep też nie chce zwrotu, zresztą i tak nie mam jak tego przewieźć.
    > Czy można te zwykłe płyty wykorzystać w łazience, na przykład po jakimś
    > zaimpregnowaniu? Czy może dać sobie od razu spokój i kupować dedykowane
    > do wilgotnych pomieszczeń?
    Po pierwsze - mało kto wie, czym się różnią płyty "zielone" (sprzedawane
    jako "do pomieszczeń wilgotnych") od "zwykłych". Wbrew pozorom - wcale
    nie odpornością na wilgoć- zawilgocone rozlecą się dokładnie tak samo.
    Różnica jest jedynie w tym, że papier jest nasączony preparatem
    grzybobójczym (chyba solami miedzi i czymś jeszcze), tak by w wilgotnym
    otoczeniu ograniczyć (bo w 100% to i tak nie pomaga) ryzyko zagrzybienia
    takiej płyty.

    Jeśli popryskasz te płyty, które masz, jakimś "grzybo-chronem", to
    uzyskasz dokładnie to samo, a zyskasz mniej zamieszania z logistyką
    wywalania tych płyt i organizowania nowych zielonych.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173