    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: adaptacja strychu
    Date: Sun, 4 Apr 2010 13:19:11 -0700 (PDT)

    > Znam przypadek ze na zaadaptowanym strychu zamarzaly w zimie rury wody ktore
    > biegly przy zew. scianach. W lato bylo upalnie wewnatrz

    to są zwykle błędy wykonawcze niezależne od tego czy to strych czy
    nie...
    w twoim opisie nie podoba mi się ocieplenie ściany kolankowej, powinno
    być tak, jak ściany niżej, połączone w jedna całość. Tzn.
    najprawdopodobniej jest styropian na zewnątrz i trzeba do tej warstwy
    dołożyć wyżej też styro. Inaczej na wysokości stropu zrobi się spory
    mostek cieplny, a to wiadomo czym grozi. Ale nie wiem jak jest
    zrobione więc tylko zwracam uwagę na potencjalny problem.

    > Czy latem nie będzie tam za gorąco, a zimą nie wydam fortuny na ogrzewanie?

    to zależy w głównej mierze od dokładności wykonania ocieplenia, bo 25
    cm wełny pod dachem to dobra norma (ja tak mam i nie stwierdzam
    problemu)
    okna dachowe mogą grzać latem i chłodzić zimą, więc nie przesadź z
    ilością, powinny być dobrze osadzone wg wytycznych producenta, tutaj
    łatwo o błędy,
    problem takiego strychu polega na tym, ze wszelkie usterki dachu
    odczuwasz ty a nie sąsiedzi niżej i to ty będziesz latał po zarządcach
    za remontami, a deweloper często robi prace szybko i tanio, nie dla
    siebie, więc ma w d... (szczególnie po gwarancji), dobrze jakbyś mógł
    sam (ewentualnie twój fachowiec) doglądać robót przy izolacji dachu i
    ociepleniu, odbiór zrób po kilku porządnych ulewach, albo (nie wiem
    czy tak się da zorganiozowac) po jednej zimie :-)
    inna sprawa, to takie drobiazgi jak np. wentylacja (mieszkałem na
    adaptowanym poddaszu, gdzie nie było kratek, bo w kominie zabrakło
    wolnego kanału), wolna skrzynka na listy, wolna piwnica, więc sprawdź
    drobiazgi, które potem mogą ci spędzać sen z powiek i będziesz latał i
    wykłócał się o pierdoły
    BTW jeśli lubisz takie skośne dachy, to będziesz czuł się jak w swoim
    domku i nikt ci nie będzie łaził nad głową :-)

    pozdrawiam
    s_13