  • Data: 2013-04-08 18:54:31
    Temat: Re: awaria pompy cyrkulacyjnej CWU
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5162960f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...

    > rozmagnesowanie raczej nie wchodzi w grę
    Domyślam się, że to silnik indukcyjny z kondensatorem.
    (trójfazowy z dwiema sztucznymi fazami)
    Takich silników powyższy broblem nie dotyczy.

    Aby sprawdzić czy wewnatrz jest wytwarzane wirujace pole magnetyczne
    to trzeba tam coś metalowego włożyć.
    Coś co by symulowało wirnik.
    Puszkę od piwa (piwo trzeba wcześniej wypić) na jakiejś prowizorycznej
    ośi. Jak zakręci to znaczy, że wirujace pole jest.

    Sprawa podcierania wirnika...
    Nie znam konstrukcji tego silnika.
    Może trzeba podłożyć jakąś podkładkę, może jakiś śrut/kulkę.

    Ja w innym silniku rozwiazałem problem wciągania wirnika przez
    przeprasowanie wirnika na osi o ułamek milimetra. Konstrukcja na to
    pozwalała bo wirnik był naprasowywany na oś.
    g.