  • Data: 2011-07-25 08:23:29
    Temat: Re: barwa światła w mieszkaniu
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-23 09:55, Marek Dyjor pisze:
    > tylko proszę zaproponuj mi leda zastępującego żarówkę halogenowa 35W pod
    > względem ilości światła
    > z możliwością regulacją jasności (prostą)
    W kwestii regulacji jasności ledów - zależy co się wybierze, ale:
    - część "słabych" prostych ledów 230v ma zasilacz robiony na układzie
    "kondensator+opornik" - bez problemu ściemniają się zwykłym
    ściemniaczem, pod warunkiem że to ściemniacz któyry ma 3 przewody (a nie
    2, wpinany jak włącznik) tylko żarówek musi być ich kilka, bo
    ściemniacze w większości źle działają przy bardzo małym obciążeniu, typu
    kilka VA.
    - te ledy które mają podane zasilanie np 100-250V to się nie nadają niestety
    - bardzo wiele ledów 12v nie ma przetwornic, tylko gretz+oporniki
    równoważące, więc regulacja zasilania np 6-14v daje całkiem dobry efekt.
    Wystarczy zwykły tani prosty zasilacz DC regulowany (choćby własnoróbka
    na LM317, przy tych mocach kilku W to nie problem). Koszt dodania
    regulacji - w porywach 5zł ?
    W przypadku "poważniejszych" instalacji typu listwy led po 10m i 72W
    każda - też nie ma problemu, zrobienie regulacji jasności (nawet na
    pilota!) to kwestia dodania sterownika za 30zł. Taniej niż zwykły
    ściemniasz "do puszki".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173