  • Data: 2012-10-10 20:32:20
    Temat: Re: beton zimą, jak bardzo niedobrze?
    Od: Kaz Deb <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-09 22:45, Irek N. pisze:
    > No właśnie, przeczytałem, że najlepiej unikać lania betonu zimą, ale
    > cóż - czasami nie ma wyjścia.

    No właśnie, czasem nie ma wyjścia. Podam 2 przykłady:

    1. Wujek około 30 lat temu wylał betonowy chodnik, czyli na powierzchni
    ziemi, w końcu października. Efekt taki, że powierzchnia betonu (taki
    'strup') uległa skruszeniu i trzeba było wylać wiosną na nowo.

    2. Miałem kiedyś w ręce kronikę parafialną. A w niej przeczytałem, że
    strop na kościele wylewano w ... grudniu. Sprawdzałem dwukrotnie, czy
    nie przeczytałem źle. Kościół ukończono w 1927 roku, więc żadnej chemii
    przeciwmrozowej wtedy nie było a kościół stoi do dziś.
    No chyba, że Niebiosa nad stropem czuwały :-)

    Kazek