    From: "Tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: betoniarka - elektrka...
    Date: Tue, 19 May 2009 11:29:26 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > a do czego podpinasz ten zacisk N jeśli silnik pracuje w układzie trójkąta
    > :)

    Jesli silnik pracuje w ukladzie trojkat to oczywiscie przewodu "zerowego" nie
    ma. Ale jak pisalem przewod ten nie jest potrzebny bo przez niego prad nie
    plynie. Wazny jet przewod PE, ktory stanowi poziom odniesienia zadzialania
    bezpiecznika. I ten bezpiecznik zadziala jesli pomiedzy ktorakolwiek z faz a
    ziemia czyli tym przeweodem PE przechodzacym przez bezpiecznik nastapi uplyw.
    Tak to sobie wyobrazam glownie na podstawie normalnej fizyki. Jakims
    superspecjalista, fachura od bezpiecznikow w sensie stosowania nowych
    rozwiazan, ktorych jest multum, nie jestem. Ale na pewno jesli ktos takie
    bezpieczniki produkuje to i instrukcje podlaczenia do niego zalacza. I tego
    nalezy sie trzymac.
    Pzdr.