    From: "piotrh" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: brzoskwinie
    Date: Tue, 25 Aug 2009 23:19:17 +0200

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h717mm$7hp$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Po raz pierwszy zaowocowałam brzoskwinia , wysiana przeze mnie z pestki,
    > i ma plamy ciemne na skórce.
    > Myślałam, że to "brudy" z koksowni osiadły na owocach, ale niedawno
    > zauważyłam, że w innych ogrodach nie ma tego "ciemnego" na owocach.
    > http://picasaweb.google.com/kkrycha/Brzoskwinie_ciem
    ne_plamy#
> [...]
    > zaczynają
    > (niektóre) mięknąć w tych ciemnych miejscach, a niektóre pękają.
    > Jakaś pechowata jestem :-(.
    > Śliwki węgierki nieudane i brzoskwinie też.
    > Nie pojem w tym roku tych owoców.
    > A co robić, aby w przyszłym roku nie było tych plam na brzoskwiniach?
    > Pryskam przeciw kędzierzawości liści i liście są zdrowe, za to owce coś
    > dopadło.
    > Myślę nawet o wycięciu drzewka i posadzeniu jakiejś kupnej odmiany
    > brzoskwiń.
    > Co niestety nie gwarantuje braku chorób :-(.

    "Parch brzoskwini
    Choroba powodowana obecnością grzyba Cladosporium carpophilum, który
    zarażając owoce, pędy i liście powoduje powstawanie plam, początkowo
    jasnych, oliwkowych, następnie ciemniejacych aż do uzykania czarnej barwy.
    Występują w skupiskach. Na owocach pęka skórka, na korze powstają rónież
    pęknięcia w miejscach plam. Grzyb ten może przetrwać zimę, ponieważ zimuje
    na zakżonych pędach.
    Zwalczanie tej choroby dokonuje się stosując opryski Topsin M 70 lub Kaptan
    50 WP poczynajac od okresu kwitnienia."

    pozdrawiam