    From: "Marex" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: brzoskwinie
    Date: Tue, 8 Sep 2009 20:56:13 +0000 (UTC)

    Krycha <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Po raz pierwszy zaowocowałam brzoskwinia , wysiana przeze mnie z pestki, i
    > ma plamy ciemne na skórce.
    > Myślałam, że to "brudy" z koksowni osiadły na owocach, ale niedawno
    > zauważyłam, że w innych ogrodach nie ma tego "ciemnego" na owocach.
    > http://picasaweb.google.com/kkrycha/Brzoskwinie_ciem
    ne_plamy#
> [...]
    > zaczynają
    > (niektóre) mięknąć w tych ciemnych miejscach, a niektóre pękają.
    > Jakaś pechowata jestem :-(.
    > Śliwki węgierki nieudane i brzoskwinie też.
    > Nie pojem w tym roku tych owoców.
    > A co robić, aby w przyszłym roku nie było tych plam na brzoskwiniach?
    > Pryskam przeciw kędzierzawości liści i liście są zdrowe, za to owce coś
    > dopadło.
    > Myślę nawet o wycięciu drzewka i posadzeniu jakiejś kupnej odmiany
    > brzoskwiń.
    > Co niestety nie gwarantuje braku chorób :-(.

    Podzielam Twoje zdanie. do "grzyba" z takimi brzoskwiniami.U mnie na
    działce też owocuje w olbrzymich ilosciach brzoskwinia nieodporna na tę
    chorobę. Owoce są mączyste, mniej smaczne od tych prawdziwych brzoskwini, w
    smaku nie ustepujących tym z południa EU. Też zdecydowałem się usunąć to
    plenne co prawda drzewko, ale musiałbym co roku wylewać na działce kolejną
    chemię. Ą śliwki węgierki nieopryskane na szkodniki są śliczne , ale
    totalnie robaszywe... Cóz obejde sie smakiem... Pozdrawia~M