  • 1. Data: 2013-08-23 11:44:44
    Temat: Re: budowa płotu - brama przesuwna - jak sie zabrać
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > tylko wiem, ze trzeba odrazu wypuścić śruby
    > trzymające bramę, jak do tego się zabrać
    > skoro nie mam jeszce bramy, czy to jest jakiś standard?

    Wcale srub (czy raczej gwintoanych pretow) wypuszczac nie musisz teraz,
    mozna pozniej wiercic. Standardem sa wozki jezdne, a te uzaleznione sa
    od wielkosci przekroju prowadnicy. Ten z kolei zalezy od ciezaru i
    dlugosci bramy.
    Jak chcesz, to mozesz zatopic juz teraz gwintowane prety przykrecajac do
    nich od razu wozek, ale 1 i 2 wozek musza byc idealnie w linii.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2013-08-23 11:56:57
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > Jak chcesz, to mozesz zatopic juz teraz gwintowane prety przykrecajac do
    > nich od razu wozek, ale 1 i 2 wozek musza byc idealnie w linii.

    tak myślałem bo przeglądam teraz fora muratora,
    czylu musze kupić wozki, a co z mocowaniem silnika
    tez wymaga chyba solidnego zamocowania podstawy?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-08-23 13:14:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 sierpnia 2013 11:56:57 UTC+2 użytkownik AT napisał:

    > czylu musze kupić wozki, a co z mocowaniem silnika
    Wylej teraz fundament a wózki i siłownik zamontujesz później.
    wbrew pozorom siłownik żadnego super solidnego mocowania nie potrzebuje.

  • 4. Data: 2013-08-23 22:37:14
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > wbrew pozorom siłownik żadnego super solidnego mocowania nie potrzebuje.

    Chyba, ze ma taki g* naped jak ja, KEY, czy jakos tak i hamowanie polega
    na natychmiastowym wylaczeniu silnika, ruszanie na wlaczeniu. Brama ma
    300-400kg, jak taka masa zatrzymuje sie niemal w miejscu (w napedzie
    jest przekladnia slimakowa), to szarpie wszystkim i dzwoni.
    Polecilbym, gdybym pamietal nazwe firmy, chyba z Piastowa, cos pod
    Warszawa w kazym razie. Ich naped byl zrobiony na prawde "z glowa", mial
    sprezyne lekko dociskajaca kolko zebate do listwy zebatej, wiec wszelkie
    niedokladnosci wykonania, rozszerzalnosc/znieksztalcenia termiczne nie
    mialy wplywu na prace, nie mial krancowek, tylko enkoder w srodku, wiec
    naped "wiedzial" kiedy brama zbliza sie do konca i powoli hamowal
    silnik. Naped byl w postaci slupka, bo nie bylo takiego momentu
    wyrywajacego jak u mnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa