  • Data: 2021-02-15 21:26:53
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 13 lutego 2021 o 15:34:17 UTC+1 Myjk napisał(a):

    > Nigdzie nie założyłem samodzielnego montażu, tylko aktualne ceny rynkowe.
    Ale po co Wam jakieś arkusze skoro wyliczenie jest proste
    1kWp dla Kowalskiego kosztuje na dzisiaj min 6tys zł(bliżej 6,5tys).
    Ostatnio kilku "doradców" u mnie było i nikt poniżej 6tys za kWp nie zaproponował
    1kWp wyprodukuje rocznie ok 1000kWh
    1000kWp wg dzisiejszych cen energii to ok 600zł
    Czyli za 6tys zł można kupić sobie 1kWp w panelach lub prądu od dostawcy na 10 lat
    Inflacja- grupowy ignorant Myjk napisał żeby przyjąć 4% rocznie i przyjmijmy że to
    jest ok
    "Doradcy" proponują kredyt/ leasing na panele- jeśli trafia jelenia to sprzedadzą mu
    zwykły kredyt gotówkowy na 10 lat z czyli tak cos około 10% rocznie.
    Jeśli jeleń bardziej kumaty to zaproponują preferencyjny kredyt na 4^ rocznie-
    oprocentowanie stale, brak innych ukrytych kosztów. Ale na maks 8lat więc jeleniowi
    rachunki za prąd zmaleją do kilkunastu złotych miesięcznie(opłaty stałe itp) ale rata
    kredytu z racji okresu maks 8 lat będzie wyższa jak dotychczasowe rachunki za prąd
    I to pod warunkiem że jeleń będzie miał "zdolność kredytową". Oczywiście zamiast
    kredytu można za gotówke- ale to też koszt i kwestia przeliczenia indywidualnie czy
    ta inwestycja ma sens.
    Gdzieś tam po drodze 5tys dotacji(aktualne?) i ew odliczenie od podatku. Od podatku
    odliczyć można w następnym roku podatkowym(czyli nawet dopiero za kilkanaście
    miesięcy) i pod warunkiem ze odliczać będzie z czego.
    Jak coś pomyliłem, nie dopisałem prosze o korekty