  • Data: 2021-02-18 23:21:14
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 15 Feb 2021 18:04:09 +0100, FEniks

    > Tego za bardzo nie rozumiem właśnie - oddaję prąd do sieci i jeszcze za
    > to płacę? A potem odbieram sobie ten prąd już bez opłat przynajmniej?

    Trochę odwrotnie, ale wychodzi na jedno. To jest własnie prosument, czyli
    połączenie ze słów PRO-ducent i kon-SUMENT -- gwarantuje Ci że jak nie
    zużywasz na bieżąco energii którą produkujesz, to możesz ją oddać do sieci,
    i w ciągu roku od wyprodukowania ją wykorzystać ponownie korzystając z
    sieci, ale potrąconą o "koszty przesyłu" -- czyli minus 20%. Literalnie,
    oddajesz 10kWh odbierasz "tylko" 8. Napisałem "tylko", bo to mimo wszystko
    korzystny układ (dla wszystkich).

    --
    Pozdor
    Myjk