eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniecałkiem niezły artykuł o opłacalności solarów, czasie zwrotu › Re: całkiem niezły artykuł o opłacalności solarów, czasie zwrotu
    From: Budyń <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: całkiem niezły artykuł o opłacalności solarów, czasie zwrotu
    Date: Wed, 5 Oct 2011 19:29:53 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j6i2fl$sdm$1@inews.gazeta.pl...
    > JA niemam solarów, nawet nie mam domu, ale bardzo mnie interesuje
    > pozyskiwanie energii ze słońca. nurtuje mnie jedna sprawa. skąd sie
    > bierze te 6m2 solarów? dlaczego nie 10, albo 20 metrów? Skoro instalacja
    > ta sama, pompa ta sama, cieczy niewiele wiecej tylko paneli trzeba dołożyć?

    Firmowe kolektory w celu podniesienia sprawnosci mają zastosowane powłoki selektywne
    które to powodują ze kolektor potrafi dostac wysokiej niekorzystnej dla układu
    temperatury np150 czy 200 stopni. Unikamy tego poprzez chłodzenie kolektora czyli
    jego normalną pracę.

    Ale w przypadku gdy baniak z wodą do nagrzania jest normalnej wielkosci, a kolektory
    duze moze okazac sie ze do godziny 11ej nagrzalismy baniak do prawie 100 stopni a
    słonko nadal napiera. Sterowniki wyłaczją pompy i kolektor zaczyna sie nagrzewać a
    cisnienie w układzie glikolowym rosnie, rosnie, rosnie.....

    b.