eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniecałkiem niezły artykuł o opłacalności solarów, czasie zwrotu › Re: całkiem niezły artykuł o opłacalności solarów, czasie zwrotu
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: całkiem niezły artykuł o opłacalności solarów, czasie zwrotu
    Date: Wed, 05 Oct 2011 20:42:17 +0200

    Dnia 05-10-2011 o 15:48:17 Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
    <n...@c...barg.cy> napisał(a):

    > Wyborcza popełniła całkiem niezły artykuł
    A to tylko dlatego że pisał go fachowiec a nie dziennikarz,
    ale i tak temat jest potraktowany po łebkach, bo nie wiadomo
    co wchodzi w skład zestawu, później gdzieś tam dowiadujemy się
    że są 3 kolektory :) ale jakie to już 0 informacji.

    > o opłacalności solarów, czasie zwrotu
    > przy założeniu stałych cen energii oraz zwyżce o określony procent na
    > rok, url tu:
    >
    > http://wyborcza.pl/1,75476,10411581,Zakladamy_Solary
    ___krotki_poradnik_finansowy.html

    I przy tych założeniach to się nie opłaca, ale można rzecz zrobić taniej
    i zyski policzyć
    inaczej. Mój przykład, przekroczyłem roczne zużycie gazu limitu taryfy W2
    i wpadłem w W3,
    na dzień dobry z tego tytułu jestem około 360zł rocznie w plecy, gazu
    zużywam przez lato
    za około 100zł/m, razy około 5 mies bo tyle spokojnie można wyciągnąć ze
    słońca daje razem
    860zł oszczędności rocznie.
    Instalacja jest uproszczona 3 kolektory + rurki, naczynie, pompa, wieszaki
    izolacja razem myślę <6000zł
    Wymiennik i pompę z drugiej strony mam, zbiornika biwaletnego nie robię bo
    zbędny,
    kolektory przez wymiennik będą grzać instalację COw której mam zbiornik
    CWU 130l, jak go zagrzeją
    to nadmiar ciepła puszczam w podłogówkę i po sprawie :)
    Prąd do dwóch pomp po parę godzin dziennie to mniej niż 50zł, czyli
    zostaje 6000/800zł=~7,5 roku
    a jak założyć że w okresie przejściowym kolektory wspomogą ogrzewanie i
    wzrost cen gazu to okaże się
    ze zwrócą się po 4-5 latach. A 3 kolektory to jest 6m2 apretury czyli już
    trochę ciepła to jest.

    --
    Pozdr
    JanuszK