    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 9 Feb 2017 12:32:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: cegla na drewnie
    From: abomito <a...@w...pl>

    > Podloga jest drewniana, standardowa, sosnowa pociagnieta lakierem
    > bezbarwnym, pod tym legary na gruncie.

    Znaczy; Ty chcesz, czy żona chce?
    A druga rzecz, jaka mi przyszła do głowy: ciesz się, śe nie masz podłogówki... czyli
    jest to lekkie.
    Fakt, są cięższe rzeczy.Ale niewiele.Bo niecałe kilo taka cegiełka waży.Bez zaprawy.
    Rozrysuj sobie, ile tych cegiełek pójdzie na jedną pionową ściankę pomnóż przez dwa (
    lepiej cztery, bo jeszcze i blat jakiś fikuśny będzie) i wyjdzie Ci cięzar,jaki
    będzie parł na grunt.Mało nie będzie!
    Ja bym wyciął podłogę na wymiar szafki. Wyszalował boki i zalał jednolitą płytę, z
    jakimś płaskim zbrojeniem.Tak pod deski, żeby potem jaką terakotę albo co.
    Szalunek tracony, a jakaś delikatna siatka z prętów 10mm wystarczy.Ale: masz tam
    legary, więc prawdopodobnie zaburzysz przepływ powietrza. Sprawdż, może potrzebne
    będą jakieś przepusty!
    Druga rzecz: lepiej dołożyć do zaprawy białego cementu, albo sporo wapna, niż póżniej
    sie babrać z malowaniem.A do fugowamnia wystarczy patyk.
    Żeby nie było, że nie wiem, o czym gadam:
    Mam domu pokój,a w nim stół.Cięgle się go przestawiało.Kiedyś na solidnym wspomaganiu
    znajomy stwierdził, że tu to by się przydał jaki ciężki, najlepiej ceglany...
    -a zbudujesz?
    -a cegłę masz?
    Cegła była tylko palona.2 Przez sobotę i niedzielę 200 sztuk przeszlifowaliśmy
    ręcznie na mokro i zrobiliśmy stół. Blat ma dwa metry.Nikt go nie ruszy! Tylko był
    problem, bo pod spodem mam piwnicę...Tam już trzeba było zrobić konkretną podporę.Ale
    już prawie 20 lat stół stoi.A znajomy już przestał...