    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: ceny robót
    Date: Mon, 31 Aug 2009 10:01:23 +0200

    kris wrote:

    > Półtora roku temu u mnie robili za 80zł za tzw punkt. Była to wtedy u
    > nas cena obowiazująca. Teraz sporo ekip nie ma zleceń i można za 50zł
    > znależć.

    ale gdzie ty mieszkasz? imho za 50 zł za punkt nie opłaca sie prowadzić
    działalności ba tego sie nawet nie opłaca robić na czarno. Już pomijajac że
    ekipa będzie chyba dochodziła peichota na budowę albo dojeżdżała rowerami i
    to ze złomu.

    > A to fakt.

    > No już bez przesady z tym rozruchem- cały ten szumnie nazwany rozruch
    > to maks jeden dzień pracy dla jednej osoby.

    rozruch budowy a nie instalacji :) pierwszy dzień to chaos organizacyjny
    przywiezieni narzędzi sprzętu ustawienie sie ludzi do roboty dla drobnej
    fuchy masz dzień chaosu i pół dnia pracy.

    > Oczywiście zgoda. Umawiiać się tzreba za całość robót. Pokazać
    > instalatorowi co ma być i gdzie zrobione i niech instalator sobie sam
    > te punkty policzy i pomnozy razy swoją stawkę. Inwestorowi powinien
    > podac cenę za całość robót. A ew dodatkowo zlecane przez inwestora
    > prace rozlicza się osobno.

    czyli i tak na końcu musi być jakaś podstawa rozliczania robót dodatkowych
    lub zaniechanych :)