    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Date: Fri, 13 Jan 2012 08:40:36 +0100

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:06143a7a-0e68-49bf-bc77-1570a8162827@w4g2000vbc
    .googlegroups.com...

    >Zabrzmialo jakbys nie zauwazyl roznicy w trwalosci.
    >I nie chodzi o przebicie a o uszkodzenie tak ze widac ubytek.

    Ja różnicę dostrzegam i przyznałem rację ale nie wyolbrzymiam tego.
    Miliony biur na całym świecie to wielkie hale wypełnione płytami GK, w wielu
    bywałem, dokonywałem dodatkowych montaży, lub przebudowy ścian. Nawet w
    AustriaCard. Nigdzie nie spotkałem się z choćby jedną maleńką dziurą
    zrobioną stołkiem.

    >I sadzisz ze gryzonie w tego szkieletora nie wejda?
    >Ile lat taka sciana bedzie na tyle trwala zeby nie zawilgotniala ani
    >nie miala przeciagow?
    A niech sobie wchodzą, my tu dyskutujemy o ścianach wewnętrznych chyba co?
    No chyba że ci myszy po domu biegają.

    >Złudzenie ze sciana jest cieplejsza/chlodniejsza w sensie
    >przewodnosci. Skrzetnie wyciales o czym w tym fragmencie piszemy. A
    >porownywalismy przewodnosci cieplne calych przegrod. Powolales sie na
    >to ze sciana gk jest lepsza bo w dotyku cieplejsza.
    Przewodność cieplna jakiegoś ciała ma bezpośredni związek z odczuciem zimna
    przy jej dotykaniu.

    >I podaj lambde dla calosci. Nie koniecznie musi wyjsc mniejsza od tej
    >welnianej.

    Po co? Już sama wełna stanowiąca 75% przegrody ma niemal 3x lepszą lambdę.

    >Ale na ytongu widac ze masz wilgoc. Nie wdychasz przez rok zarodnikow
    >grzyba wydobywajacych sie ze szczelin miedzy popekanymi laczeniami
    >plyt.

    Boże jaki mitoman.
    Osusz dom, wykonaj prawidłowo izolacje wodne, udrożnij wentylacje. Zaręczam
    cię że w sytuacji o której piszesz a która jest już naprawdę skrajna,
    cokolwiek w domu, pościele, meble, książki wszystko będzie miało miliony
    zarodników.

    >Gryzonie zignorowales :)
    Nie mieszkam z gryzoniami. A jeśli je masz w domu to zainwestuj w kota.

    >Zapraszam do siebie. Mam stol i sciane tynkowana poztynkiem 560. Zrob
    >jej krzywde. Jak chcialem podkuc troche zeby kabel wpuscic to sie
    >troche urobilem. Gdyby nie kurz to wzialbym do tego katowke.

    No i widzisz, zrobiłeś takie twarde tynki a teraz narzekasz że ciężko kuć :)

    >U siebie granitowy podparlem tak aby nie pekl. Zrobilem test i nie mam
    >obaw o stabilnosc.
    A widzisz a mojego nie trzeba było podpierać i jest stabilnie i bezpiecznie.

    >Nie porownuj ciezarow i przekrojow jakie przenosza te obciazenia dla
    >blatu i pakamery.
    >Ja wiem ile wytrzymaja rygipsy i wiem ze nie sa bylejakie. Ale tez
    >zbyt czesto widze je naduzyte i widze co sie z nimi dzieje.

    Spoko. Nikt samochodu z tego nie robi.

    >Raz piszesz o dzialowej a raz o zewnetrznych. Z dzialowki wiac nie
    >bedzie ale z zewnetrznej jak zle zrobiona to i owszem.

    Piszemy ogólnie o działowej a zewnętrzna pojawiła się tak naprawdę za twoją
    sprawą.

    >Zgadza sie tyle ze w pelnej scianie widzisz ze cos zlego sie dzieje.
    >Widzisz grzyb i widzisz otwory po gryzoniach czy to ze robactwo
    >chodzi. I mozesz zareagowac. W gk ewentualne wpadki sa ukryte i zanim
    >sie o nich dowiesz troche zetrwa.

    Z materiałami budowlanymi jest tak że trzeba przestrzegać ich przeznaczenia
    i technologii wykonania. To wystarczy aby nie mieć żadnych z opisanych przez
    ciebie problemów. Robactwo, myszy, woda, grzyby nie ważne czy to GK, czy
    Ytong może się zalęgnąć nawet pod podłogą w warstwie styropianu. Problem w
    tym że to człowiek jest winien tego bo po prostu spierdzielił robotę.
    Zawsze człowiek.
    Co ma biedna myszka do tego albo podciekająca woda? Trzeba dom zabezpieczyć
    na okoliczności i już.
    Jeszcze raz powtórzę, pomyśł o pościeli książkach i meblach w takim
    wilgotnym domu.

    >Dyskusja wyszla dosyc akademicka i nie mam zamiaru udowodnic ze gk do
    >niczego sie nie nadaje. Jak sie go potraktuje odpowiednio to jest
    >rownie dobry jak ytong czy cegla ale ma wady ktore przy niewprawnym
    >uzyciu spowoduja klopoty. A "pelne" materialy tych wad nie maja. Jak
    >sciana z gk jest dobrze zrobiona to nie ma pekniec jest trwala, mozna
    >powiesic troche szafek. Ale jak za jej zrobienie zabierze zie ciaprok
    >to po roku wyjda pekniecia, a szafka odpadnie po wsadzeniu do niej dwu
    >zestawow talerzy i solniczki.

    Teraz piszesz normalnie. Właśnie. Kazda materiał wymaga odpowiedniej
    technologii i precyzji i będzie się spisywał zgodnie z jego przeznaczeniem.
    Niech tylko uwagą na to że są ciaproki będzie proste pytanie. Kto ma na
    skosach zamontowało płyty GKF czyli ognioodporne, które są wedle prawa
    budowlanego w tym miejscu wymagane? Mało tego, często powinno się zrobić
    podwójną warstwę.

    >Od siebie dodam ze wlasnie mam w planie zaslepic otwor w stropie po
    >schodach i zastanawiam sie czy lepiej uzyc gk czy zbudowac zabudowe z
    >boazerii. Calosc ma byc rozbieralna albo w przyszlosci zawierac
    >rozkladane schody wiec trudno sie zdecydowac i na jedno i na drugie...

    Ja boazerii jako tako wogóle nie trawię. Wrednie wygląda, trzeszczy
    i............. lubią za nią siedzieć robale i gryzonie :)
    Pomyśl też o tym że boazeria nie jest żadną przegrodą ogniową a za płytę GKF
    zapłacisz dwie dychy.

    Marek