  • Data: 2010-11-08 00:08:09
    Temat: Re: co dalej po wykonaniu szkieletu?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I tak masz palne drewno ;)

    z tą palnością to lekka przesada, przynajmniej w przypadku grubego
    bala, mam taka chatkę więc w temat się wgłębiłem, uparłem się w
    ubezpieczalni, jak chcieli zwiększyć składkę za palną konstrukcję, nie
    udało się ich przekonać, więc znalazłem inną ubezpieczalnię...:-)
    ale temat drążyłem, rozmawiałem w straży pożarnej, przeglądałem różne
    archiwa, zdjęcia i okazało się, że nie jest tak źle, ŻADEN dom z bala
    (mówię o balu takim jak ja mam, czyli 20x14mm, ocieplonym wełną) nie
    miał zjaranych ścian uniemożliwiających odbudowę, po pożarze nie było
    dachu, więźby, nie było boazerii w środku, często sypały się kominy, a
    ściany stały jak wcześniej...:-), za to domy z gazobetonu, często
    wymagały rozbiórki, z powodu zniszczenia temperaturą struktury
    pustaków... ale są warunki, drewno musi stanowić jednolitą gładką
    powierzchnię, strugane i ze zfazowanymi rogami, dobrze jeśli jest
    nasączone preparatami utrudniającymi palenie się, oczywiście w
    przypadku szkieletu tak pięknie nie jest, drewno jest cienkie i jeśli
    od środka jest tez drewno na ścianach, to raczej dupa blada... ale jak
    wełna i kartongips to może, może... notabene, kiedyś widziałem taki
    środek, który zabezpieczał drewno całkowicie przed ogniem, był to
    rekwizyt teatralny w postaci drewnianego krzyża, który był w czasie
    przedstawienia wrzucany do żywego ognia, no i był wrzucany, "palił"
    się z pół godziny, aż do końca przedstawienia, trzeba go było potem
    tylko obmyć z sadzy i był jak nowy:-), ale nie wiem co to był za
    środek, pewnie drogi, skoro w budownictwie się go powszechnie nie
    stosuje...

    pozdrawiam
    s_13