    From: Tadeusz Smal <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co mam zabrać jeszcze z sobą?
    Date: Sun, 18 Jan 2009 23:06:29 +0100

    robert pisze:

    > guano będziesz zrzucał do istniejącej już (bo wybudujesz ją przed odbiorem
    > domu) POŚ :-)

    > budowa domu i budowa POŚ to nie mające ze soba nic wspólnego, dwie odrębne
    > inwestycje,
    > jak robisz zgłoszenie zamiaru budowy POŚ to nikt cię nie pyta, czy tam
    > budujesz dom, czy nie,
    > ale teoretycznie może się trafić jakaś biurwa w starostwie i się odwołuj
    > człowieku, a czas leci :-(
    > wtedy inny wypróbowany sposób:
    > budujesz dom i szambo zgodnie z projektem, z tym że szambo, to faktycznie
> [...]
    wydaje mi sie, ze powinno byc tak jak pisze Robert
    bo jak pytałem o tryb załatwienia formalnosci z budowa
    to usłyszalem, ze
    1.zawiesc do starostwa projekt
    2.wypelnic i podpisac 2 papierki
    3.odczekac 30 dni na ewentualne zastrzezenia lub uwagi
    a nastepnie umowic sie na termin kiedy maja przyjechac wybudowac
    oczyszczalnie
    :)
    Robercie u mnie bedzie jeszcze wersja z drenazem oczyszczalni
    a poletko to dopalacz, ktory ma doczyszczac scieki
    Na zachodzie Europy gdzie drenazowe oczyszczalnie dzialaja
    juz od ponad 30 lat dostrzezono problem zanieczyszczania wod gruntowych
    wyrywa sie juz dreny zastepujac je poletkami z roslinkami.
    Nie wiem czy wiesz ale zima w okresie spoczynku roslin
    sprawnosc oczyszczalni roslinnych spada tylko o 20%
    czyli wystarczy powiekszyc obszar nasadzenia na osobe z 4m.kw do 5m.kw
    Zima problemem moze byc jedynie gromadzenie sie wody
    ktorej ewentualnie nie ma gdzie odprowadzic
    Moim pomysłem jest wprowadzenie do obsady min zimozielonych bambusow
    mrozoodpornych, ktorym zimom doskwiera u nas nie tyle zimno
    ale susza spowodowana zamarznieciem ziemi
    Mam pare pomysłow jak mozna zaradzic zamarzaniu ziemi i bede je testowal
    u siebie
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal