    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [co] sprzeglo hydrauliczne
    Date: Wed, 19 Jan 2011 19:48:36 +0100

    news:ih6bdm$afa$1@news.onet.pl...

    > To teraz odpowiedzcie mi na pytanie, czym tak praktycznie różni się
    > wymiennik płytowy od sprzęgła hydraulicznego?
    >
    > Mam oczywiście na myśli instalację z jednym kotłem i jednym obiegiem
    > co..., bo jak rozumiem, w przypadku bardziej rozbudowanych instalacji owo
    > sprzęgło pewnie bardziej będzie się sprawdzać niż wymiennik :-)

    Sprzeglo hydrauliczne nie ma jedynego slusznego zastosowania. Ogolnie
    oddziela obieg kotlowy z wlasna pompa lub kotlami a reszta instalacji,
    zwykle wiekszej a lepiej mieszanej z wieloma pompami. Stosowanie np. dwoch
    pomp, wiekszej i mniejszej moze powodowac, ze w jednym z obiegow wystapi
    deficyt wody kotlowej, bo wiekszosc "zabierze" wieksza pompa. Kociol gazowy
    jak wiadomo to urzadzenie dosc malej pojemnosci i wyposazone we wlasna
    pompe. Dolozenie dwoch bezposrednio za kotlem raczej bardziej skomplikuje
    prace niz go uprosci. Wpiecie miedzy kotlem a reszta instalacji
    hydraulicznie rozdziela te dwa obiegi i nie jest to wymiennik ciepla, bo
    samo sprzeglo nie rozdziela fizycznie obiegow jak robi to wymiennik ciepla.

    Pozdro.. TK