  • Data: 2011-04-27 16:33:48
    Temat: Re: czas budowy domu
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-27 09:10, quent pisze:
    > Jak policzyć czas potrzebny na wybudowanie domu, spieszy mi się bardzo.
    > Dom 135m2, parterowy bez poddasza użytkowego, bez garażu.
    > https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu#
    > (w podanym linku są 2 budynki - tego mniejszego nie buduję teraz)
    >
    > Więźba będzie prefabrykowana. Przyjedzie i w 1-2 dni będzie stała już na
    > budynku.
    > Przy założeniu braku przestojów w rozpoczynaniu pracy przez kolejnych
    > wykonawców, braku opóźnień w dostawach.
    >
    > Zaczynam budowę w połowie maja i zastanawiam się ile mogę zrobić do
> [...]

    OK.

    > - więźba, dach, rynny i montaż okien czyli do SSZ - max 3 tygodnie.

    więźba, dach rynny OK,
    okna - powinieneś poczekać 3 miesiące od SSO.

    > - elewacja zewnętrzna (ściany 2W) + elektryka - do 3 tygodni czyli mamy
    > środek lipca

    elektryka to 3-4 dni (tylko musisz mieć ekipę np. 5 ludzi i dokładny
    projekt)

    > - tynkowanie i schnięcie + gładzie - 3 tygodnie czyli mamy po 1 tygodniu
    > sierpnia

    tynkowanie 3 miesiące od SSO

    > - podłogówka w całym domu + wod-kan - 3 tyg. - do końca sierpnia potrwa.

    hydraulikę jesteś w stanie zrobić 3-4dni pod warunkiem, że masz projekt
    i ekipę typu 5-6 osób, które robią równolegle

    > - wylewki + schnięcie do końca września.

    wylewki przeschną trochę w 2 miesiące (zwłaszcza, że masz podłogówkę i
    wylewka jest grubsza). Po miesiącu to ledwo zwiążą (beton wiąże ok. 4
    tygodni). Dolicz do kosztów osuszacze przemysłowe (wypożyczenie).

    itd.

    Zdążyć możesz. Ryzykujesz pękanie szyb w oknach (drewnianych, jak widzę,
    na pewno nie będziesz miał), pękanie tynków, wyłażenie wilgoci w domu
    (chociaż jak zaczniesz grzać na jesieni to masz szansę przez zimę
    intensywnie wietrząc przesuszyć dom).

    Dolicz kasę na poprawki po wprowadzeniu.

    M.