    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czy tak się robi ściankidziałowe?
    Date: Mon, 18 Jan 2010 03:26:05 -0800 (PST)

    > gdzie nasza pomyslowosc?
    >  Ja w ub. roku latem, kupilem szerokie 5 metrowe dechy o grubosci 4 cm, ciete
    > z odziomka, zatem nawet bez sekow i placilem za kubik cos kolo 950 zl.
    > Z nich na cyrkularce, od culagi, w godzine nacielismy kupe slupkow, z ktorych
    > wybralem prosciutkie, tak ze jeden 2.5 metrowy slupek kosztowal mnie okolo 10-
    > 12 zl.

    a ja tyle płaciłem za 4m profile szerokości 100mm
    policzmy:
    łata 4x10x100cm x 950PLN = 3,80
    za suszenie, struganie, impregnowanie zapłacisz drugie tyle, czyli już
    7,60 PLN
    przy dużym szczęściu 10% to odpad (pokrzywione, rozszczepione) = 8,36
    PLN za metr !!!
    profil (właśnie spojrzałem do faktur) = 3,5 PLN za metr
    w moim szczególnym przypadku, drewniany dom z bala, układałem 20 cm
    ocieplenia w profilach, kręciłem profile najpierw poziomo co 60 cm,
    regulując klinami i podkładkami płaszczyznę, potem do tego ruszt
    pionowy co 40 cm, na to folia i gipskarton, myślałem o łatach
    drewnianych, ale po pierwsze, jak uzyskać grubość 20 cm? jedna łata?
    koszt tak szerokiej znacznie większy i ciężko znaleźć naprawdę równe,
    łączyć dwie 10-tki? jak? jakieś kątowniczki? 15cm wkręty? w sumie
    wybrałem profile blaszane z powodu ceny!!! i łatwości obsługi,
    pewności wymiaru,
    następna sprawa to pisałeś o dokładnym wpasowaniu łaty między górna i
    dolna deskę przy ścianie działowej (wymiar co do milimetra, żeby
    ciasno wchodziło), przy profilach tolerancja do 2-3 cm :-), profil
    pionowy wpuszczasz w poziomy i łapiesz pchełkami,
    aha na pchełkach też możesz zaoszczędzić (pieniędzy i palców) ja
    niestety odkryłem to po fakcie, kiedy po kilku tysiącach pchełki śniły
    mi się po nocach zamiast pchełek można profile łączyć narzędziem,
    które nacina i zagina profile ze sobą, pod dowolnym katem, w dowolnej
    pozycji...
    i powiem szczerze, że nie widzę różnicy między profilami markowymi i
    tanimi, ze niby bardziej sztywne, może i tak, ale po zamocowaniu i
    przykręceniu płyty całość jest sztywna, bo tworzy przestrzenną
    konstrukcję, ważne, żeby były ocynkowane, bo spotkałem się z takimi w
    dziwne wzorki, a okazało się, że to nadruk z jakichś puszek po
    farbach, bo profil zrobiony był z odpadu po opakowaniach od farby :-)
    oczywiście nie zabezpieczony antykorozyjnie w żaden sposób...
    wrócę jeszcze do jakości drewna w RP, nawet oflisy z korą to tez norma
    na drewnie pierwszego gatunku, a o niebezpieczeństwie tego sam się
    przekonałem zaglądając przy okazji ocieplania rury pod płytę na
    więźbie, w jednym miejscu został dosłownie 2cm2 kory i był tak
    ześrutowany przez korniki, że pod nim leżał mały kupczyk pyłu, na
    szczęście zdrowego drewna jakoś nie ruszają, owadów tez nie widziałem,
    musiało się to stać na świeżo, i nie przeżyły letniej sauny pod
    dachem...

    pozdrawiam
    s_13