  • 1. Data: 2009-12-12 13:01:50
    Temat: Odp: czy tak się robi ścianki działowe?
    Od: "Agent0700" <k...@w...pl>

    > I po co piszesz takie pierdoły, skoro nie masz o temacie zielonego
    pojęcia?

    Ja też nie mam o GK zielonego pojęcia, ale bałbym się na tym cokolwiek
    wieszać.

    GK to takie próchno straszne. Kopnąć i dziura się robi.

    Są tacy co mają pojęcie i wieszają a potem zdziwieni jak talerze zbierają z
    podłogi.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-17 09:00:00
    Temat: Re: czy tak się robi ściankidziałowe?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
    > A ha, co najciekawsze te drewniane slupki sa duzo tansze niz ich
    > ocynkowane
    > odpowiedniki blaszane

    >no i tu niestety próba przeniesienia amerykańskiej technologii, na
    >polski grunt spali na panewce, u nas jest zupełnie odwrotnie :-)

    .Ja wiem?
    Cena metra profilu ocynkowanego jest mniej więcej równa cenie metra łaty
    drewnianej. A np kontrłata jest o połowę tańsza jeszcze. A myślę ze właśnie
    łaty czy kontrłaty mozna by wykorzystac do budowy szkieletów pod płyty GK

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-01-17 10:56:00
    Temat: czy tak się robi ścianki działowe?
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    kilka dni temu oglądałem mieszkanie w stanie deweloperskim, i zdziwiło
    mnie wykonanie ścian działowych.
    Były one zrobione z (idąc od jednej strony do drugiej) dwóch warstw
    płyty gipskartonowej (sklejonej jak sądzę ze sobą), stelaż stalowy (taki
    bardziej sztywny, nie ten najcieńszy), jakaś wełna, i ponownie dwie
    warstwy płyty gipskartonowej.
    Zastanawiam się, czy tak na pewno powinno się robić... da się cokolwiek
    zawiesić na takiej ścianie poza obrazkiem/zdjęciem?
    Szafki kuchennej czy jakiejś witryny już chyba nie bardzo się uda powiesić?

    Sierp

  • 4. Data: 2010-01-17 11:03:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 17 Jan 2010 11:56:00 +0100, Sierp napisał(a):

> [...]
    > płyty gipskartonowej (sklejonej jak sądzę ze sobą), stelaż stalowy (taki
    > bardziej sztywny, nie ten najcieńszy), jakaś wełna, i ponownie dwie

    Zwykła ścianka z podwójnym płytowaniem dla wzmocnienia.

    > Szafki kuchennej czy jakiejś witryny już chyba nie bardzo się uda powiesić?

    Możesz powiesić nawet słonia, jeśli zastosujesz odpowiednie kołki. Przy
    dużych kołkach molly, na dwóch sztukach, spokojnie powiesisz 60 kg.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-01-17 11:04:09
    Od: "łukasz" <g...@o...pl>

    > Zastanawiam się, czy tak na pewno powinno się robić... da się cokolwiek
    wierz mi moglo to byc zrobione duzo gorzej
    po tak skapym opisie wnioskuje ze scianki sa postawione prawidlowo :)

    > zawiesić na takiej ścianie poza obrazkiem/zdjęciem?
    > Szafki kuchennej czy jakiejś witryny już chyba nie bardzo się uda
    > powiesić?
    osobiscie bym nie ryzykowal
    nawet wiercac w stelazu

  • 6. Data: 2010-01-17 11:37:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    s.googlegroups.com...
> [...]
    > ciete
    > z odziomka, zatem nawet bez sekow i placilem za kubik cos kolo 950 zl.
    > Z nich na cyrkularce, od culagi, w godzine nacielismy kupe slupkow, z
    > ktorych
    > wybralem prosciutkie, tak ze jeden 2.5 metrowy slupek kosztowal mnie okolo
    > 10-
    > 12 zl.

    >przy dużym szczęściu 10% to odpad (pokrzywione, rozszczepione) = 8,36
    >PLN za metr !!!
    >profil (właśnie spojrzałem do faktur) = 3,5 PLN za metr

    Metr bieżacy łaty 4*5cm to 1,40-1,50zł- do kupienia w kazdym tartaku czy
    składzie
    Metr biezacy najtańszego profila Cd to tez min 1,5zł. a np profil knaufa to
    juz 3,5 do 4zł

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-01-17 11:57:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawiesić na takiej ścianie poza obrazkiem/zdjęciem?
    > Szafki kuchennej czy jakiejś witryny już chyba nie bardzo się uda

    Tam masz podwojne plyty kartonowe, a kolek molly na jednej potrafi sporo
    utrzymac - dobrze zrobione zawieszenie powinno dac rade.

  • 8. Data: 2010-01-17 12:04:31
    Od: scream <n...@p...pl>

  • 9. Data: 2010-01-17 12:24:00
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > zawiesić na takiej ścianie poza obrazkiem/zdjęciem?
    > Szafki kuchennej czy jakiejś witryny już chyba nie bardzo się uda

    Bez najmniejszego problemu da się powiesić i to nawet bardzo ciężkie
    przedmioty: szafki, witryny, bojlery, a nawet fortepian ;)
    Szafki i witryny wiesza się na szynach, które po prostu mocuje się do
    pionowych profili oraz płyt specjalnymi kołkami służącymi do montażu w
    pustych przestrzeniach np. typu "Molly".
    Jeżeli zaś chodzi o tego typu ścianki to bardzo powszechnie używany system
    ścianek działowych. Łatwy przy montażu i łatwy przy demontażu, kiedy
    stwierdzimy, że obecna aranżacja wnętrza nam nie odpowiada. Co ciekawsze
    przy odrobinie wysiłku stelarze, wkręty i wełnę możemy ponownie wykorzystać.

  • 10. Data: 2010-01-17 12:33:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Tylko weź pod uwagę, że jest to drewno nędznej jakości. Wypaczone i z
    > sękami.

    Ja wiem czy marnej jakości?. Pewnie i takie sie trafia. Ale np w tartaku w
    którym ja zamawiałem wieżbe , łaty i kontrłaty drewno było super. ZMój
    sasiad ma firme dekarska(m. in u mnie robił dach) i tez kupuje w tym tartaku
    i nie narzeka.
    Kilka km dalej jest inny tartak i tam faktycznie szajs sprzedaja. Wiec
    kwestia rozejrzenia sie po okolicy.
    Zresztą nie mam pojecia czy szkielet drewniany będzie lepszy od
    szkieletu z profili. Sam ma z profili(budmata) i na całym poddaszu miałem
    tylko dwa niewielkie pękniecia w okolicy okien dachowych. Widocznie coś tam
    zrobiłem nie tak jak trzeba Zostało to poprawione(bandaz+ szpachel+ farba) i
    jest juz ok.
    Spotkałem sie jednak z opiniami ze szkielet drewniany pod płyty GK to nie
    taka głupia sprawa, i nic nie peka itp.
    Kwestia przeliczenia ale tak z grubsza patrząc drewno wychodzi cenowo
    lepiej.

    Krzysiek