  • Data: 2009-09-28 06:11:42
    Temat: Re: dachu ocieplenie - pytanie
    Od: Tadek <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kris pisze:

    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tu bym dyskutował.
    > Ciemna elewacja nagrzewa sie latem dosyć sporo. Tu styropian nie ma
    > żadnej wentylacji.
    > Na dobrze zrobionym dachu jest szczelina wentylacyjna więc styro
    > nagrzewa się pewnie mniej jak na elewacji.
    > To takie moje obserwacje.
    > Aczkolwiek też bym chetnie obejrzał taki styro z dachu po 5 latach np.
    > Budując kolejny dom wybwybrac chcę ten sposób ocieplania dachu/poddasza
    > wiec drąże temat.

    Nie wiem w jaki sposób masz wykonane ocieplenie budynku, ale ja
    zastosowałem wentylacje ścian, mam u samej góry co 100cm taka małą
    okrągłą krateczkę wentylacyjną. Jest ona nie widoczna bo przykryta
    podbitką. Dach ze względu na ciemną powłokę nagrzewa się bardziej niż
    ściany nawet ciemne. Styropian jest kurczliwy i dlatego nie
    wykorzystałbym go do ocieplenia dachu. Szukałem kiedyś rozwiązania i
    wpadłem na płyty wykonane z polipropylenu, są twardsze i bardziej
    odporne na warunki atmosferyczne. Zanim sie zdecydowałem pojechałem pod
    Monachium gdzie na własne oczy przekonałem się jak wygląda płyta
    polipropylenowa po 6 ciu latach, wierz mi, miała takie same wymiary jak
    nowa. Ponadto , nie polegam na tym co mówia budowlańcy, zresztą sam
    wiesz że oni chcą szybko wykonać i skasować, a potem martw się sam.