  • 1. Data: 2009-09-25 06:51:54
    Temat: dachu ocieplenie - pytanie
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    Nie wiedziec czemu moj nowy watek podczepial mi sie pod jakis czerwcowy :(

    Czy dopuszczalna i sensowana jest kombinacja 10cm styropianu na dach + 15cm
    welny miedzy krokwie ?
    Chce ocieplic dach minimalizujac utrate przestrzeni na poddaszu.
    Jesli ma to sens to jakimi membranami to rozdzielac i jak polaczyc to
    ocieplenie ze styropianem ze sciany.
    Jesli to nie duzy klopot to przykladowe rysunki mile widziane ;)

  • 2. Data: 2009-09-25 07:18:19
    Temat: Re: dachu ocieplenie - pytanie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Nie wiedziec czemu moj nowy watek podczepial mi sie pod jakis czerwcowy :(

    Tytuł taki sam dałes jak w wątku czerwcowym.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-09-25 07:39:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    MK wrote:
> [...]
    > ocieplenie ze styropianem ze sciany.
    > Jesli to nie duzy klopot to przykladowe rysunki mile widziane ;)

    http://www.elja.pl/pdf/DACHY_STROME2.pdf

    i to działa u mnie i nei musisz żadnej wełny pod spodem dawać.

  • 4. Data: 2009-09-25 08:37:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Czy dopuszczalna i sensowana jest kombinacja 10cm styropianu na dach +
    > 15cm
    > welny miedzy krokwie ?

    No chyba nie bardzo. Styropian spowoduje, ze welna nie bedzie od gory
    wentylowana i z czasem zawilgotnieje. Oznacza to, ze welna przestanie pelnic
    swoja podstawowa funkcje.

    > Chce ocieplic dach minimalizujac utrate przestrzeni na poddaszu.
    > Jesli ma to sens to jakimi membranami to rozdzielac i jak polaczyc to
    > ocieplenie ze styropianem ze sciany.

    Styropian na dach pod pokrycie.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-09-25 12:40:23
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > http://www.elja.pl/pdf/DACHY_STROME2.pdf
    >
    > i to działa u mnie i nei musisz żadnej wełny pod spodem dawać.

    chce zobaczyc ten styropian za 5 lat, co po nim pozostało!

  • 6. Data: 2009-09-25 12:56:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > chce zobaczyc ten styropian za 5 lat, co po nim pozostało!

    Na elewacjach jakoś po kilkanascie lat się jeszcze trzyma.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-09-25 13:08:16
    Od: Tadek <o...@o...pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "Tadek" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na elewacjach jakoś po kilkanascie lat się jeszcze trzyma.

    na elewacjach jak to trafnie zauważyłeś, dach ma inna temperaturę :)

  • 8. Data: 2009-09-25 13:16:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > na elewacjach jak to trafnie zauważyłeś, dach ma inna temperaturę :)

    Tu bym dyskutował.
    Ciemna elewacja nagrzewa sie latem dosyć sporo. Tu styropian nie ma żadnej
    wentylacji.
    Na dobrze zrobionym dachu jest szczelina wentylacyjna więc styro nagrzewa
    się pewnie mniej jak na elewacji.
    To takie moje obserwacje.
    Aczkolwiek też bym chetnie obejrzał taki styro z dachu po 5 latach np.
    Budując kolejny dom wybwybrac chcę ten sposób ocieplania dachu/poddasza wiec
    drąże temat.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-09-25 13:19:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Budując kolejny dom wybwybrac chcę ten sposób ocieplania dachu/poddasza
    > wiec drąże temat.

    Tylko nie godzę się na blachę na dachu a rozwiązanie typu deskowanie-styro-
    dachówka może być bardziej kłopotliwe w wykonaniu ze wzgledu na ciężr
    dachówki.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-09-25 14:51:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tadek wrote:

    > chce zobaczyc ten styropian za 5 lat, co po nim pozostało!

    a co sie ma zrobić z XPSem dachowym :)

    ważne jest jednak aby pod pokryciem mogła zachodzić cyrkulacja powietrza