eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniedalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd? › Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
  • Data: 2021-02-26 08:03:51
    Temat: Re: dalej zima w Teksasie. skąd oni mają takie ceny za prąd?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.02.2021 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ddddddddddddd d...@f...pl ...

    > Brzmi to zdecydowanie jak fakenews.
    > Jakies potwierdzenie / zródło?

    nie mam niestety, gdzieś mi się przewinęło.
    Faktycznie, brzmi jak fake, czyli jak na dzisiejsze czasy bardzo
    prawdopodobna teoria :)
    Jakby nie patrzeć - jeżeli jest wolny rynek, to elektrownia ma dwie
    opcje - albo zwiększyć produkcję co2 - ale jako że to kosztuje, to
    podnosi ceny, żeby kupili tylko ci, co potrzebują, albo podnieść ceny,
    żeby kupili tylko ci, którzy potrzebują i emisja się nie zwiększyła.
    Może do tego warto (z punktu widzenia elektrowni) zwrócić uwagę ludzi na
    problem kosztów emisji, a szybszego sposobu na zainteresowanie ich tym
    tematem nie ma.
    A tak w ogóle - kto pobiera pieniądze z tytułu co2, kto je ustala i na
    co są przeznaczone - ktoś gdzieś szukał?

    Lukasz